מתרחבת המחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. ל"מעריב" נודע כי לאחרונה, אחרי פרסום ההסכמים הקואליציוניים, הוקם "הפורום למדיניות חוץ", שמאחד 11 דיפלומטים בכירים לשעבר.

בין מקימי הפורום: דני שק, לשעבר שגריר ישראל בפריז, דני כרמון, לשעבר שגריר ישראל בהודו, קולט אביטל, נדב תמיר ושורה של דיפלומטים בדימוס נוספים. חברי הפורום מדגישים כי "הקבוצה איננה מפלגתית, ויש בה מגוון דעות של אזרחים, שנחרדו נוכח הכיוון של הממשלה החדשה".

לאחרונה פנו הדיפלומטים לשורה של בכירים בממשלה, כולל שר החוץ אלי כהן. כמו כן, הם מתכוונים להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, בכוונה להשמיע את עמדתם המקצועית לגבי הסכנות בזירה הבינלאומית, בעקבות המהפכה המשפטית.

מנגד, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן יצא למסע הסברה משלו, ואתמול תדרך דיפלומטים וכתבים זרים על המהפכה המשפטית. באירוע, שהתקיים במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, השתתף גם שר המשפטים הקנדי ארווין קוטלר.

רוטמן דיבר על הכוח הייחודי, לדבריו, שבו מחזיק היועץ המשפטי לממשלה בישראל, ועל הבעייתיות בשיטה הנוכחית למינוי שופטים. לדבריו, הפרלמנט מגן על זכויות אדם לא פחות מבית המשפט.

בתחילת השבוע יושק קמפיין נוסף, שקורא להגיע לפשרה סביב הרפורמה. לדברי מארגני היוזמה של המכון למדיניות העם היהודי (JPPI) ופרופ' ידידיה שטרן, מבדיקות שנעשו על ידי המכון עולה כי בציבור הישראלי קיים חשש אמיתי מפריצה של אלימות ומלחמת אחים סביב הרפורמה - ובמכון נחושים לעצור את ההתדרדרות הזו.

במקביל יימשכו במוצאי שבת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. בשל אילוצי מזג האוויר, ההפגנה המרכזית בתל אביב הועברה מצומת עזריאלי לרחוב קפלן פינת לאונרדו דה וינצ'י.

בין הדוברים בהפגנה ברחוב קפלן יהיו ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי; חגי שטדלר – יזם הייטק, החבר במחאת "יהדות ודמוקרטיה בדיבור אחד", אשר מונה דתיים ודתיות; הילה פאר, יו"ר אגודת הלהט"ב; והעיתונאית אור־לי ברלב.

"לכל בית בישראל כבר ברור - אין רפורמה, יש כאן ניסיון הפיכה משטרי, שיהפוך את ישראל לדיקטטורת נתניהו, ירסק את הכלכלה ויפגע בביטחון המדינה. אנו נלחמים על הבית, על הערכים של מגילת העצמאות. כל מי שישראל יקרה לו חייב לצאת להפגין", ציינו המארגנים.

בשעה 18:00, לקראת ההפגנה ב־19:00, מתוכננת לצאת צעדת מחאה מחניון רדינג לרחוב קפלן. הפגנות נוספות מתוכננות למוצאי שבת מול משכן נשיא המדינה בירושלים, בבאר שבע, בחיפה, מול בית ראש הממשלה בקיסריה, באשדוד, בבית שמש, בראשון לציון ובנתניה.

בהכנת הידיעה השתתפו משה כהן ואלון חכמון