לקראת התנגשות בין הרשויות? בליכוד מנהלים היום (שישי) מספר דיונים פנימיים העוסקים בהודעת בג"ץ, לפיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, להשיב לעתירה בנושא נבצרות עד לאמצע חודש מרץ.  מקורות המעורים בפרטים ציינו בשיחה עם מעריב כי במהלך הדיונים הללו, גובש קו תקיף ונחרץ נגד עצם הלגיטימיות של הדיון בסוגיית הנבצרות של רה"מ. בין היתר, נאמר בדיון כי במקרה של ההחלטה על נבצרות רה"מ, על הממשלה להתעלם ממנה כי היא "חסרת ערך" ו"לא לגיטימית".

יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לתשובת בג״ץ לעתירה על נבצרות לראש הממשלה בנימין נתניהו: ״החלטת בג״ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון".

כאמור, הסערה פרצה לאחר שאמש, התנועה לאיכות השלטון, בראשותו של עו"ד ד"ר אליעד שרגא, עתרה לבג"ץ בבקשה, על מנת שיקבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועליו לצאת לנבצרות.

מטעמו של שרגא, יו"ר התנועה, נמסר: "נתניהו לא כשיר לנהל את המדינה; הוכיח שאינו מסוגל לנתק בין ענייניו המשפטיים לבין ניהול המדינה ומנסה למוטט את המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל, גם במחיר של חורבן הבית השלישי. אנו שבים וקוראים לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבו וכל מי שכמונו חושש שהחזון של אבותינו יורד לטמיון, לבוא להפגין איתנו ביום שני מול הכנסת ולעצור את ממשלת החורבן".