סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, חבר הכנסת יריב לוין, ויו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן הודיעו היום (שני) בהודעה משותפת: "בהמשך לקריאת נשיא המדינה יצחק הרצוג אמש, לשכותינו פונות ללשכותיהם של ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, ח״כ יאיר לפיד, ויו״ר המחנה הממלכתי, ח״כ בני גנץ, על מנת לתאם פגישה משותפת אצל נשיא המדינה, עוד הערב. אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן".

"טהרנות משפטית אווילית לחלוטין": האם נתניהו נמצא בניגוד עניינים?
אחרי העברת החקיקה המשפטית: תוגברה האבטחה סביב ח"כ שמחה רוטמן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, התייחס לפנייתם של השניים: "כפי שהדגיש אמש הנשיא בנאומו וכפי שהוסבר שוב ושוב, התנאי ההכרחי לתחילת דיאלוג לאומי הוא עצירה מיידית של כל תהליכי החקיקה לזמן קצוב שבו תתקיים ההידברות בתיווך הנשיא. אם השר לוין וח״כ רוטמן מסכימים לכך נשמח להפגש בבית הנשיא מחר בבוקר".

עם זאת, לוין ורוטמן סירבו לדרישתו של לפיד, ושבו לתקוף אותו: "הצטערנו מאוד לקרוא את ההודעה של ראש האופוזיציה, ממנה עולה שרצונו היחיד הוא לעצור את החקיקה ולא לקיים הידברות אמיתית. אנחנו קוראים לכל חבר כנסת אחראי באופוזיציה לנהוג אחרת. נשמח להיפגש עוד הערב עם כל גורם באופוזיציה שמעוניין בהידברות אמיתית".

לפיד השיב: "אם השר לוין וח״כ רוטמן היו מתכוונים להצעתם ברצינות הם היו מסכימים לעצירת החקיקה עד תום ההדברות ואולי אף טורחים לעדכן מראש את הנשיא ואותי בהצעתם במקום שנשמע עליה בתקשורת".

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא אמש נאום מיוחד לאומה, בו התייחס לרפורמה במערכת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו וחזר וקרא להידברות בין הצדדים לפני העברת הרפורמה.

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר לשר המשפטים יריב לוין, במהלך שיחה שקיימו לפני זמן קצר, כי הוא מוכן להגיע להידברות בנוגע לרפורמה, במידה שהחקיקה בכנסת תוקפא. כמו כן, שוחח גנץ בנושא עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.