יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) שוחח היום (שבת) עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא". על פי הדיווח השניים דנו בהתפתחויות האחרונות וב"החלטות הישראליות שמפרות את ההסכמים שנחתמו ואת ההחלטות הבינלאומיות".

שוחח ארוכות עם נתניהו, נפגש עם הרצוג והתייחס לרפורמה המשפטית: סיכום היום הגדוש של בלינקן בישראל

בנוסף נדונה סוגיית ההחלטה הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות "המשך הפעולות הישראליות", כאשר אבו מאזן הדגיש את הצורך לחייב את ישראל לעצור את כל פעולותיה החד-צדדיות כמו הרחבת התנחלויות, הריסות בתים, "פלישות" לערים, כפרים, מחנות פליטים ומסגד אל -אקצא, ודרש מהממשל האמריקאי "להתערב במהרה ולהפעיל לחץ על ישראל כדי שתחדל מכל 'הפעולות המסוכנות', על מנת שתתאפשר פתיחת אפיק מדיני על בסיס פתרון שתי המדינות".

בלינקן ציין כי הוא מקיים שיחות עם ממשלת ישראל וכי הממשל האמריקאי "ימשיך במאמציו במטרה לעצור את הפעולות החד צדדיות".

בסוף החודש שעבר ערך שר החוץ האמריקאי ביקור בישראל כחלק מביקור רשמי במזרח התיכון, ונפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר החוץ אלי כהן ועם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בנוסף ביקר ברמאללה ונפגש עם אבו מאזן.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: חיים צח לע''מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: חיים צח לע''מ)

לאחר פגישתו ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בלינקן כי "נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מחויב לפתרון שתי המדינות, ומתנגד לכל צעד המערער פתרון זה, כמו הרחבת ההתנחלויות והריסת בתים". בנוסף הוא ציין כי וושינגטון פועלת ל"פתיחת הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים".