שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, התייחס הערב (שבת) למתיחות וההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון, בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי "ישנה הסלמה בשטחים וגידול במספר ההתנחלויות, זה לא יוביל לשלום". זאת, על רקע ההחלטה של הקבינט המדיני-ביטחוני, להכשיר תשעה מאחזים ולחבר את ההתיישבות הצעירה לזרם החשמל והמים. 

השר הסעודי אמר את הדברים בוועידת הביטחון במינכן, והוסיף כי "צריך למצוא פתרון לסוגיה הפלסטינית ולעצור את ההסלמה הישראלית". כמו כן, התייחס גם למשא ומתן בין המערב לאיראן, ואמר כי "אנחנו רוצים לחזור להסכם, אך בראייה כוללת ובשיתוף המפרץ". לדבריו, "רכישת נשק גרעיני על ידי מדינות אויב מעוררות את מרוץ החימוש הגרעיני באזור. אנו תומכים במזרח תיכון נקי מנשק גרעיני".

שיחות להצלת הסכם הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות להצלת הסכם הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה אמש, כי בתמיכתה של ארה"ב, ישראל האיצה את השיחות עם ערב הסעודית בנושא פיתוח קשרים צבאיים ומודיעיניים, זאת בצל החשש הגובר מכוונותיה של איראן. עוד דווח, כי גורמים רשמיים משתי המדינות ערכו פגישות לקראת מועצת שיתוף הפעולה בין ארה"ב והמפרץ בנושאי הגנה וביטחון בריאד הבירה. פגישה נוספת אמורה להיערך בפראג, במקביל לוועידת הביטחון שמתרחשת כעת במינכן.

בחודש ינואר האחרון, שר החוץ הסעודי אמר כי ההסכם להקמת מדינה פלסטינית יהיה תנאי מוקדם לכינון קשרים דיפלומטיים פורמליים עם ישראל. "אמרנו בעקביות שאנחנו מאמינים שנורמליזציה עם ישראל זה חלק מאינטרס של האזור", אמר בן פרחאן בראיון לבלומברג.