שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, התראיין לפודקאסט The Axe Files של יועצו לשעבר של נשיא ארה"ב, דיוויד אקסלרוד, והתייחס ללחץ שארה"ב מפעילה על ראש הממשלה נתניהו, סביב קידום הרפורמה המשפטית. זאת, על רקע האפשרות לפשרה והידברות בין הקואליציה לאופוזיציה, כפי שהציע הנשיא הרצוג.

בתוך כך, ניידס אמר כי "ארה"ב מייעצת לראש הממשלה נתניהו ללחוץ על הבלמים בכל הנוגע לקידום תכניתו המשפטית. אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי, תלחץ על הבלמים. האט, נסה להשיג קונצנזוס, זה נורא מאוד מורכב והם מנסים לקדם את זה מהר מדי".

ניידס הוסיף כי "ארה"ב לא תכתיב לישראל איך לבחור שופטים לבית המשפט העליון", אך הדגיש כי "המוסדות הדמוקרטים הם מה שמחבר את שתי המדינות. ככה אנחנו מגנים על ישראל באו"ם, וככה אנחנו עומדים על הערכים המשותפים שלנו".

כזכור,  כותב הטורים הבכיר של הניו יורק טיימס, תומאס פרידמן, ציטט ביום ראשון האחרון, בטורו בעיתון, דברים ששלח לו ג'ו ביידן ובהם התייחסות ראשונה שלו לרפורמה במערכת המשפט המתוכננת בישראל. "הגאונות של הדמוקרטיה האמריקאית ושל הדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על מוסדות חזקים, על איזונים ובלמים, ועל בית משפט עצמאי. הסכמה רחבה לשינויים רחבים היא חשובה מאוד על מנת להבטיח שהציבור יקבל אותם והם יחזיקו מעמד".