חבר הכנסת בועז ביסמוט (ליכוד) שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על ה"כרטיס הצהוב" שהוציא שגריר ארה"ב בישראל לרפורמה המשפטית, וטען כי ישראל לא צריכה להתרגש מכך: "אני לא רואה את זה לא כרטיס צהוב ובטח לא ככרטיס אדום". הוא הוסיף והאשים: "ארה"ב ניזונה מאינפורמציה שמעבירים אליה - לתקשורת יש חלק גדול בנושא הזה". 

שגריר ארה"ב בישראל: "מייעצים לנתניהו ללחוץ על הבלמים בנוגע לרפורמה המשפטית"
לפיד: "ישראל מאבדת את ארה"ב, הם מבועתים ממה שקורה פה"

בפתח הדברים אמר ביסמוט: "ארה"ב היא ידידה גדולה שלנו, לא רק שהיא שותפה שלנו, היא חולקת איתנו את אותם ערכים, הייתה, ממשיכה, וכך הדברים יהיו. שמעתי את הריאיון עם בוגי ונחרדתי, קודם כל, דמוקרטיה היא מושג ערכי, היא דבר שהוא בתוקף כל זמן שמי שאנחנו רוצים מנצח את הבחירות, ברגע שזה לא הצד שאנחנו מעוניינים בו אז יש לנו בעיה ולזה אחראי לגמרי בוגי עצמו, אחד הפירומנים הגדולים".

הוא האשים: "ארה"ב ניזונה מאינפורמציה שמעבירים אליה, מה ששוכחים אנשים חסרי אחריות, שזה מחריד אותי שהם היו בתפקידים האלה, אותם מנהיגי ציבור לשעבר, הם שוכחים שמדיניות החוץ של מדינת ישראל היא של כולנו, הכלכלה הישראלית היא של כולנו ולכן הייתי מצפה מהם קצת יותר אחריות". 

"לגבי ארה"ב, מה שיש לי להגיד לשגריר האמריקאי שאני מאוד מכבד, הוא דווקא הראשון שצריך לדעת שהנשיא, פוליטיקאים בארה"ב, בוחרים שופטים עליונים. כאשר למשל הנשיא לשעבר בחר לא באחד, לא בשניים, שלושה שופטים הגיוניים. כאשר בבית משפט האמריקאי יושב שופט, למרות שטראמפ מינה אותו, כאשר הייתה מחלוקת בין ביידן לטרמפ הוא פסק לטובת ביידן. ימונו שופטים, לא יומנו אנשים חסרי אחריות או נציגים של הממשלה".

אתה אומר שלא צריכים להתרגש מנאום שגריר ארה"ב? 
"להפך, אני הראשון שאומר – אני שומע את הציבור, אני שומע את ההפגנות, זה העם שלי, זה אנשים הם יקרים לי, המפגינים הם לא אויב שלי, הם עם שלי. הפגנה במדינת ישראל, בואו נהיה כנים – זה לא דבר שהוא חדש, אנחנו היינו שבועות ארוכים עם כיסוי תקשורתי מדהים, היו לנו הפגנות בלפור, תמיד יש תירוץ, תמיד יש סיבה". 

"לגבי הרפורמה, תלוי גם איך אתה מוכר אותה, משווק אותה ,מתייג אותה, ולא רק אנחנו, אלא לתקשורת יש חלק גדול בנושא הזה. כאשר אתם פותחים את המהדורה ואתם מדברים על המהפכה המשפטית וזו לא מהפכה זו רפורמה, אתה רוצה להחזיר את המצב לקדמותו, אתה לא באת לקלקל אלא לתקן.

"לראייה, הנשיא עצמו דיבר בנאומו על החיוניות, שיש מקום לרפורמה, השאלה היא איך עושים אותה, אנחנו התקדמנו באומץ רב, באנו לתקן דברים שרבים הרסו. אמרתם שאמריקה מודאגת מהרפורמה. אסור לשכוח שארה"ב היא ידידה גדולה שלנו אבל יש גם את ישראל ואת האינטרסים שלה" .

ביסמוט בתגובה לביקורת על איסור הקלטות סתר: "סילפו את החוק שלי"

בהמשך הריאיון התייחס ביסמוט להצעת החוק שלו לאיסור פרסום הקלטות שתעלה מחר בוועדת השרים לחקיקה, לאחר שהייעוץ המשפטי של הכנסת הודיע כי קיים קושי בהצעה שעלולה לפגוע בצרכנים שכן "עלולים להימנע גם פרסומים בנסיבות בהן לא נראה כי יש כל קושי בדבר, כמו למשל פרסום הקלטות של שיחות של לקוחות עם נותני שירות ברשתות חברתיות כביקורת צרכנים". 

בתגובה לכך אמר אמר ביסמוט כי "גם הוא, מה לעשות, סולף. החוק שלי קיים במדינה ליברלית, החוק שלי קיים בקליפורניה, החוק שלי קיים במדינת הוריזון. אני קראתי הבוקר את אותה ידיעה שליועמ"שית יש בעיה עם החוק הזה, אני עומד מאחורי החוק הזה. החוק הזה דן בדבר שגם לשניכם הוא דבר מאוד יקר - צנעת הפרט. גם אתם לא הייתם רוצים שיקליטו אתכם שלא בידיעתכם ברבים, בנושאים שהם אינטימיים, שהם פרטיים, בנושא זוגיות, בנושא אמונה דתית.

הוא סיכם: "עשרות שנים הייתי בתקשורת, החוק שלי לא בא למנוע מכל עיתונאי ישראל לעבוד, החוק שלי בא רק לדון בנושא שהוא צנעת הפרט. כל מה שקשור לחשיפת עוולה, אין לי שום בעיה. מציגים את החוק שלי כאילו אני מונע הקלטות, לא נכון, החוק שלי שמונע פרסום כאשר מדובר בנושאים שהם צנעת הפרט, ואני מאוד גאה בזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm