ח"כ לימור סון הר-מלך שוחחה הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על העימות עם חיילי מג"ב בזמן פינוי הכרם בבנימין, ותקפה את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "המפכ"ל מתדרך נגד השר לביטחון לאומי בן גביר, יש פה מציאות אבסורדית".

"אלימות והטרדה מינית": חברת עוצמה יהודית הגישה תלונה למח"ש
מפכ"ל המשטרה יפוטר? "אם לא ישכיל להתנהג כמו שאנו מכתיבים לו, ניפרד"

בפתח דבריה סיפרה הח"כית על התקרית עם חיילי מג"ב, בעקבותיה הגישה למח"ש תלונה על הטרדה מינית: "זו הייתה חוויה מאוד קשה. אצלנו זה לא נגמר באירוע, אחר כך הייתה גם תלונה במח"ש, ולעבור עוד פעם ועוד פעם את הדבר הזה. ולראות את התמונות וראיונות - זה כל פעם מחדש. בסדר, אנחנו ממשיכים האלה, בעזרת ה'. אנחנו שליחי ציבור. יש לנו עבודה, תכלית, מטרה - לא באנו לשקוע". 

שוטרי מג"ב מעכבים את ח"כ לימור סון הר-מלך בגוש שילה בבנימין. (ללא קרדיט)

עוד שיתפה: "התמיכה הייתה מכל הגוונים, זאת הייתה חוויה מאוד קשה, התדהמה הגדולה היא שלא ציפיתי לכזה דבר. יש שם הפרה בוטה גם של החסינות שלי, וגם של הדבר האלמנטרי הזה להיות אישה. עזבו הכל, מי שתוהה שיחשוב על הבת שלו, על האישה שלו, עומדת שם בתוך המעגל הזה ופשוט יבין.

"כל תנועה הכי קטנה שאני עושה, הם מהדקים את המעגל, ברגע שאני מנסה לצאת מהמעגל, טבעת החנק הזו, הסתובבתי הסתובבתי, באיזה שלב זיהיתי שיש פתח קטן ולצאת דרכו, לא יכולתי להישאר בתוך החנק הזה - ושם קורה משהו יותר חמור, זו הייתה חוויה מאוד קשה". בנוסף אמרה: "הם לא ראו בי חברת כנסת, בתוך המעגל הזה שני בכירים במג"ב ועד עכשיו מפקד מג"ב מגבה אותם, המפכ"ל קיבל הוראה להשהות אותם ושום דבר".

לדבריה, "האירוע הזה מגדיר איך הצורך בדבר הזה הוא סופר קריטי, עם ישראל בחר במדיניות של ציונות, של התיישבות, של מאבק בטרור. בפועל הידיים כבולות, אנחנו נלחמים על המובן מאליו. לפעמים אני יושבת בדיונים ואני אומרת 'זה אמיתי מה שקורה פה', נלחמי פה בשביל מחבלים - אנשים שלנו! ואתה אומר זה לא הגיוני". 

הר מלך הוסיפה והתייחסה לדברי המפכ"ל, שאמר כי כל גופי הביטחון נערכים למצב של ניסיון רצח על רקע פוליטי, ועל דברי פוגל שטען כי אם המפכ"ל לא יראה עין בעין עם השר - הוא יפוטר: "המפכ"ל התפקיד שלו זה ליישם את המדיניות של הממשלה, ואם הוא לא עושה את הדברים כמו שהוא עושה אותם, ובוודאי לא לתדרך נגד השר ונגד הממשלה. אם הוא לא פועל כמו שצריך אז הוא לא ממלא את התפקיד שלו, זה מובן מאליו".

לדבריה, "כפי שנראה כרגע הוא לא מיישם את המדיניות של, הממשלה, של השר באופן עקבי, והוא גם מתדרך וממריד, בוודאי שהוא לא מסוגל למלא את התפקיד שלו. הוא ממריד את הציבור. יש תדרוכים שלמים נגד השר לביטחון לאומי. יש פה מציאות אבסורדית ממש".

היא תקפה: "לצערי הרב זו ההתנהלות, אי אפשר להתכחש לכך. הוא מתדרך נגד השר, והוא ממריד נגד השר. הוא לא מיישם את המדיניות שהשר מבקש ממנו ליישם, זה נורא פשוט. כשאתה לא מסוגל למלא את תפקידך, תהיה כנה, תהיה ישר - תקום ותלך. אם אתה לא מסוגל לעשות את הדבר הזה, אבל זה לא יכול להיות שיש התנהלות כזאת.

"לצערנו הרב יש הרבה עיוותים בתוך המערכת. נבחרה פה ממשלת ימין, באמת עם ישראל משווע לבשורה אחרת, ובאופן מאוד עקבי. נבחרת שוב ממשלת ימין ופועלת כמו ממשלת שמאל לצערי - מול ההתיישבות ומול הטרור - באופן בלתי נתפס מול יהודים". 

על דברי המפכ"ל לגבי רצח על רקע פוליטי אמרה: "אתה מבין אם המפכ"ל מדבר את הדברים האלה, אני ממשפחות מגורשי חומש וצפון השומרון במסגרת תוכנית ההתנתקות אני זוכרת את עצמי מגיעה לכנסת, אני זוכרת את המחאות הכל כך עדינות ורגישות. כשבאמת היה ראוי שם להפוך את המדינה. אנחנו לא שברנו את הכלים ועמדנו וביקשנו והתחננו. אני זוכרת את עצמי עומדת מול כל חבר כנסת שרוצה להשפיע.

"אלו ואלו - אני מתבוננת לאן הם רצים ואיך הם רצים ומבעירים את המדינה. מה הכי כואב לי? אני רואה כמה הכול זה הצגה. כשאנחנו יושבים יחד על החברי כנסת, בסוף הם מבינים את הצורך הקריטי ברפורמה. כולם מבינים את המובן מאליו - זו הצגה וחוסר אחריות משווע לעמוד מול הציבור ולהסית ציבור ואחר כך לחייך ולקרוץ עיניים. יש ציבור שלא מבינים את המורכבות, הניצול הציני של המקום הזה".

בכך, מסתבר כי גם פרשת הטרדתה לכאורה של חברת הכנסת לימור סון הר המלך ממפלגת עוצמה יהודית ממשיכה להכות גלים, כאשר הבוקר שיגר יו"ר סיעת עוצמה יהודית חה"כ איציק קרויזר מכתב לעו"ד גלי בהרב מיארה, שבו הוא מבקש ממנה לכנס דיון בוועדה לקידום מעמד האישה.  זאת כזכור בעקבות אירוע פינוי הכרם בבנימין ברביעי שעבר שבמהלכו הוקפה סון הר המלך הרמטית בידי ארבעת שוטרי מג"ב שניסו למנוע ממנה ניסיונות לסיכול הפינוי.  

בין היתר ציין חה"כ קרויזר במכתבו כי "במעשי השוטרים, נרמסה חסינותה ונרמס כבודה של חברת הכנסת ברגל בוטה וגסה". קרויזר חתם את מכתבו בדרישה לקיום דחוף בוועדה: "לרדת לחקר האמת, למצות את הדין עם האשמים ולפעול שמקרים כגון אלה לא ישנו בעתיד".

סייעה בעריכת הכתבה: רעות מתתיהו ארגון