השליח המיוחד לישראל לשעבר בממשל הנשיא ברק אובאמה, מרטיק אינדיק, אישר אמש את נכונותה של סעודיה לנרמל את היחסים עם מדינת ישראל. זאת, בתנאים הקשורים לערבויות הביטחוניות של ארה"ב, ואין להם שום קשר לעניין הפלסטיני. 

אינדיק אמר את דברים במהלך ועידה שהשתתף בה דרך ה"זום", והדגיש כי "ההנהגה הסעודית הבהירה יותר ויותר לאמריקאים והישראלים, כי הם מוכנים לנורמליזציה מלאה". לדבריו, "סוגיית הנורמליזציה אינה קשורה כלל לעניין הפלסטיני, כפי שטוענים גורמים בריאד, אלא קשורה אך ורק למישור הביטחוני. כמו כן, אמר כי העניין הביטחוני הוא הקובע העיקרי בסוגיית הנורמליזציה של סעודיה.

בחודש ינואר האחרון, דווח בבלומברג, כי שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, הדגיש שההסכם להקמת מדינה פלסטינית יהיה תנאי מוקדם לכינון קשרים דיפלומטיים פורמליים עם ישראל. "אמרנו בעקביות שאנחנו מאמינים שנורמליזציה עם ישראל זה חלק מאינטרס של האזור", לדבריו של השר.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנורמליזציה עם סעודיה ובריאיון שפורסם באתר האמריקאי "וושינגטון אקזמינר" בחודש שעבר אמר כי המטרה המרכזית מבחינתו בנושא מדיניות החוץ - חתימת הסכם שלום עם סעודיה, זאת על מנת "לסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי" לדבריו. הוא ציין כי שלום רשמי עם הסעודים "ירחיב את מעגל השלום מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלנו".

הוא הדגיש כי הדבר לא יסיים את ה"סכסוך הישראלי-פלסטיני", וציין כי הדבר תלוי ברצונה של סעודיה לחתור להסכם שכזה. "אנחנו מתבקשים לעצום את עינינו, לקוות לטוב, בשעה הפלסטינים עדיין נאחזים בתקווה להשמדתנו", הוסיף.