שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחסה לקמפיין שהיא מעוניינת לקדם עבור הרפורמה במערכת המשפט ותקפה את המפגינים.

סיבה ותוצאה: כל דור מקבל את הטלי גוטליב שהוא ראוי לו
הפיכה עבריינית: ההיסטוריה תבדוק איפה היינו כשהבית נפל בפעם השלישית

"כל השרים גלשו לתוך משרדים עובדים, אני מקימה משרד שלא היה קיים", אמרה בפתח דבריה, "זו בירוקרטיה מטורללת, זה הולך להיות משרד לא קטן בעידודו של נתניהו וסמוטריץ'. אנחנו לוקחים את המשרד הזה בשיא הרצינות. זה שאין לי מדפסת זה כי עדיין לא נכנסתי לתוך המשרד. אבל ברגע שכל הבירוקרטיה תיגמר זה הולך להיות משרד מאוד משמעותי, בארץ אבל בעיקר בחו"ל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לאחר מכן נשאלה שרת ההסברה על הציוץ שלה לפיו היא טוענת כי היועמ"שית לא מאפשרת לה לעשות קמפיין למען הרפורמה המשפטית, והשיבה: "אני לא דוברת הממשלה, אני שרת ההסברה, אני שרה של כולם. לכן קמפיין שרק מדברר את הרפורמה, גם בעיניי אם הוא יוצא מהמשרד שלי יש בזה טעם נפגם. הקמפיין שתוכנן, ואני יושבת עליו עם מיטב המוחות לא מעט זמן, אני מאמינה בשקיפות, בטח במצב כזה שאנשים מאוד מבוהלים. אני מאמינה בשקיפות, במתן עובדות ובמתן יחס זהה לשתי העמדות וזה בדיוק הקמפיין שתוכנן - שיח מבוקר".

הפגנה נגד הרפורמה בירושלים (צילום: המחאה)
הפגנה נגד הרפורמה בירושלים (צילום: המחאה)

"תיכננו את זה גם במדיה הדיגיטלית, גם במעגלי שיח ברחוב, גם לקחת מישהו מאוד מזוהה עם המחאה ומישהו נגדה", הוסיפה, "פשוט לדבר כדי שהקהל יבין שבסופו של יום הסיפור הוא דיון סופר לגיטימי על איזונים ובלמים, ולא המפלצת שנמצאת מתחת למיטה וכולם מפחדים ממנה. לדון ולהתווכח בצורה מבוקרת על עובדות, אני חשבתי ששיח כזה יכול להרגיע מאוד את מה שקורה ברחובות. אני חושבת שלא אישרו לי את זה בדיוק משום שהם מפחדים מהשיח הזה, כי אם זה יעלה על המישור העובדתי, והייסטריה תישכח ואנחנו נדבר, רוב הציבור יבין שמה שקורה פה כרגע זו ההונאה הגדולה ביותר מאז קום המדינה".

בן: "היה לך סלוגן לקמפיין של הרפורמה?". דיסטל השיבה: "מדברים". בן: "יפה".

"אין מפעל לייצור מידע, סרטונים, אינפורמציה וצינורות שמפצים את זה לכל העולם, הפלסטינים קורעים אותנו כבר שנים", טענה, "משרד ההסברה יהיה ברובו שדרה של אנשי תוכן. אנחנו הולכים לספק עשרות סרטונים, לתכלל את כל אלפיים גופי ההסברה הפרו ישראליים בארץ ובעולם, ולתת פייט ראשוני. רוב העבודה שלי תהיה מול העולם".

בן: "דיברת על זה שהמפגינים ממומנים בכסף איראני או גרמני - מה עובר לך בראש שאת כותבת דברים כאלה?". על כך השיבה השרה: "בוא נדבר עובדות. קראתי גם תחקיר בישראל היום מלפני מספר חודשים, לא דיברתי על ההפגנות האלה, אמרתי שהמחאות של השמאל בדרך כלל ממומנות או מגובות על ידי המון מדינות וגם ביניהן גרמניה ואיראן".

בן: "הוכיחו שהאיראנים מתערבים לטובתכם".

דיסטל: "אתה יודע מה? אני אפרסם אחרי הריאיון את הכתבה המתארת את התמיכה האיראנית במחאת הדגלים השחורים, וגם את הכתבות הרבות שמתארות את הכסף הגרמני שמגיע לארגוני שמאל קיצוניים ומדובר בהמון כסף, מאות מיליונים". 

בן: "כשאת אומרת שהמחאה ממומנת בכסף איראני וגרמני זו הסתה".
דיסטל: "לא, אני אומרת שההפגנות של השמאל ממומנות על ידי הרבה מאוד חברות חיצוניות".
בן: "אין שמאל, איך את לא מעודכנת? את שר בממשלה".

דיסטל: "אני חוזרת ואומרת שעל פי העיתונות הישראלית הפגנות הדגלים השחורים גובו על ידי רוח גבית מאיראן וגרמניה מממנת ארגוני שמאל בלי הפסקה. בסופו של יום מדובר ברפורמה שגם מתן כהנא, כל חברי ימינה, גם סער, גם יאיר לפיד, הרבה מאוד אנשים שהיום יוצאים וצורחים בשקר רב 'סוף המדינה', תמכו בה. מדובר ברפורמה שעברה את הבחירות, את ההפגנה הגדולה ביותר ברוב לא קטן. מדובר ברפורמה נחוצה מאוד, ישראל כרגע איננה מדינה דמוקרטית". 

בן: "יש הפגנות כמעט בכל מקום בארץ. בנתניה יש שישה אלף איש כל מוצאי שבת. זו מחאה שלא הייתה כמותה, והיא נמשכת שלושה שבועות. איך אפשר להסביר את העובדה שהדבר היחידי שאתם עושים זה זה? ושאתמול במקום להתכונן לתקציב ולטפל בשכם, כל לשכת ראש הממשלה ו-13 ח"כים בליכוד ישבו באישור עוד מיליוני שקלים למשפחת נתניהו".

דן כספית (צילום: ''בית תפילה ישראלי'')
דן כספית (צילום: ''בית תפילה ישראלי'')

דיסטל: "אני רוצה להבהיר, העיסוק במעונו של ראש הממשלה, במיוחד אחרי השנה וחצי האחרונות שלאף אחד לא היה אכפת, בערוץ 12 היה איזה אייטם של שלוש דקות, עזוב, הצביעות הזו, האכיפה הסלקטיבית התקשורתית, הפוקוס שיש לכם עלינו, זה כל כך מביך, מצער. העיתונות בישראל מתה. יש כרגע שלושה ערוצים שהתפקדו למפלגת יש עתיד, אני באמת חושבת שהתקשורת בישראל לא משקפת את ההפגנות האלה, היא מייצרת אותן עם מסך של שקרים ותבהלה, מודעות שעולות מיליונים".

"הפערים פה נורא ברורים והם מאוד לרעתנו, אנחנו יודעים את זה, פועלים מתוך זה", הוסיפה, "הממשלה היא ממשלה מצוינת. אם לכולם לא היה אכפת מ־52 מיליון שנשפכו כי הילדים של בנט לא רצו לעבור לירושלים, אז באמת כרגע שאין מעון רשמי לראש הממשלה נתניהו מכיוון שלפיד ובנט לא באמת רצו לגור בבלפור ובלפור עמד ולא שופץ וכרגע הוא זקוק למינימום האפשרי כמעון. זה שפותחים על זה עיניים - זה מביך".

בן: "השקרים ברמת תיעוב 9 מתוך 10". 
דיסטל: "בלפור שופץ?".
בן: "אלו שקרים איומים".
דיסטל: "רגע, אני שואלת. אתה מאשים אותי האשמה כבדה ואני אשמח לדעת על מה בדיוק".
בן: "מכיוון שיש לך חסינות ולי אין".
דיסטל: "אנחנו עוצרים כרגע את הריאיון הזה. אתה מאשים שרה בישראל כשקרנית?".

בן: "מכיוון שיש לך חסינות ובנט לא יכול לתבוע אותך, אני מודיע חגיגית, אני לוקח על עצמי ומבקש שתתבעי אותי על זה שאמרתי שעכשיו שיקרת. בנט ולפיד לא קשורים לשיפוץ של בלפור, השיפוץ היה אמור להתקיים שנים קודם. שיפצו לה את קיסריה ואז היא לא הסכימה לצאת מבלפור. על התפר של חילופי השלטון בנט הסכים להפצרה של השב"כ לא לעבור לבלפור ופתאום אתם מסכימים שבלפור ישופץ. אני ממתין לתביעה".

גלית דיסטל-אטבריאן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
גלית דיסטל-אטבריאן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

דיסטל: "אין לי שום עניין לתבוע אותך".
בן: "חבל, כי אז יתברר מי משקר".
דיסטל: "יש לך נטייה ולא מהיום לקחת דבר שנאמר ולעשות ממנו מישמש דמגוגי, להתלהם ולהישמע צודק. זו התנהלות לא ישרה. על העובדה שקראת לי שקרנית אתה צריך להתבייש, כי כל מה שאמרתי הוא אמת מוחלטת".

בן: "את יודעת שבנט לא קיבל שקל".
דיסטל: "אני לא טענתי. אתה עושה את זה שוב".
בן: "את טענת שהם לא רצו לעבור לבלפור".
דיסטל: "נכון".
בן: "בגלל זה לא משפצים את בלפור"

דיסטל: "אני יודעת שאתה לא רוצה לתת לי לדבר. בנט לא עבר לירושלים כי ילדיו ומשפחתו לא רצו לגור שם וזה עלה למדינה 52 מיליון. זו האמת".
בן: "שקר מתועב, שהשטן עוד לא ברא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM