שר התקשורת שלמה קרעי התראיין הבוקר (רביעי) בערוץ 14 והתייחס לטענות כי הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט היא בגדר "הפיכה": "נראה שמנדלבליט מפחד ממשהו. זה קשקוש מוחלט, מה אתה מנסה לומר, אביר זכויות הדמוקרטיה? שהעם הולך לקלפי ובוחר ובסוף מי שמחליט זה אתה והחברים שלך? אנחנו מכירים את האדם הזה, שניסה לבצע הפיכה משטרית בעצמו. הוא אמר שתפסו אותו בגרון, וזה כמעט הצליח. הוא עשה את כל התרגילים האפשריים כדי לשרוף את הקלפים בקלפי. אתה שומע את האנשים האלה שאין להם כבוד לעם שיושב שציון, לדמוקרטיה, לזהות היהודית ולערכים שלנו". 

לטענה כי היועמ"ש לשעבר מכין את התשתית לפסילת החוקים ע"י בג"ץ, וכי מדובר במשבר חוקתי, השיב קרעי:  "זה לא יעזור להם. אנחנו לא נוותר. ברגע שהאסיפה המכוננת של מדינת ישראל מחליטה להחזיר את המשילות לנבחרי הציבור, זה לא משנה מי יקום. הרי ממה שואב בית המשפט העליון את סמכותו? מכוח החקיקה. חלק הדברים הוא עושה גם בלי סמכות, אין לו אף סמכות חוקית לפסול חוקים. יש לו חוקה לעצמו. זה הקו האדום שהם לא יוכלו לחצות, כי ברגע שיושבים בצורה מסודרת ומחליטים על חקיקה שתאזן את המשטר בישראל, אין להם שום סמכות, ואם תהיה להם סמכות - פשוט צריך לסגור להם את הברז. בזמנו הגשתי הצעת חוק כדי להקים בית משפט חדש בכלל". 

עוד המשיך וציין: "יש לנו סמכות להקים בית משפט לחוקה, אף אחד לא יכול לומר שלא. בית משפט ששופטיו ייבחרו על ידי מליאת הכנסת ויעברו שימוע בוועדת החוקה של הכנסת, ואז בעצם כל הסמכויות מבג"ץ נשללות. אין מישהו שיכול לומר שלמדינה דמוקרטית אין סמכות להקים בית משפט לחוקה. זה בסדר, אבל לנסות להגדיר סמכויות ולומר לו עד לכאן תגיע, זה אי אפשר לעשות? הסיפור הזה לא יעבור יותר בשתיקה".