יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על יום השיבוש הלאומי במחאה על הרפורמה המשפטית וגינתה בחריפות את פעולות המשטרה כלפי המפגינים: "הייתה כאן אלימות משטרתית ממש שערורייתית ומסוכנת שחורגת מכל פרופורציה סבירה". 

אחרי העימותים בתל אביב: תלונה הוגשה למח"ש על אלימות נגד מפגינים
לקראת פשרה? גנץ: "בוא נגיע להסכמות"; נתניהו: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו"

עימותים במהלך המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: דוברות המשטרה)

בפתח הדברים סיפרה מיכאלי: "אני עכשיו בבית החולים איכילוב ואני פוגשת ביציאה מהמיון נשים מבוגרות, לא נשים צעירות, לא גברים צעירים, נשים מבוגרות שאין לי כל ספק, שהאלימות מהן והלאה והן יוצאות מפה חבולות ביותר, אחת, ייתכן שעוד תתאשפז - מרימון הלם שנזרק עליהן פיזית, בלי שום טריגר, בלי שום התגרות מצידן. אתם צריכים לראות את הנשים שמדובר בהן. זה פשוט לא ייאמן".

"מה שראינו חורג מכל פרופורציה סבירה לפינוי מפגינים שחוסמים ציר תנועה. הייתה כאן אלימות משטרתית ממש שערורייתית ומסוכנת, והיא באה על רקע זה שבדיוק זה מה שעלול להביא עלינו ההפיכה המשטרית הזו, הכפירה בזכות הבסיסית, שלא לומר החובה הבסיסית האזרחית, להפגין נגד סכנה אמיתית לנשמתה של מדינת ישראל".

המגיש אריה אלדד טען כי "מי שהסלים היום, היו אלה שאמרו 'היום נעצור את המדינה'", ולכך היא השיבה:  "יש פה מפגינות ומפגינים שאומרים, 'אנחנו מאותתים באותות אזהרה שהמדינה בפני קריסה חמורה. הכלכלה שלה בפני קריסה מוחלטת, הביטחון שלה'. תראה מה קורה פה, חודש וחצי של הממשלה הזאת - אלימות משתוללת, אובדן חיי אדם בלי פרופורציה, נשים נרצחות, ערבים נרצחים, קורבנות של טרור נוראי, ועל זה מתווספות זוועות שעושים יהודים בחווארה. אי אפשר להאמין שזה אנחנו, אנשים שלנו עושים את זה. אני מבקשת ממך רגע להסתכל על הדברים נכוחה ולהבין שהממשלה הזאת מייצרת כאוס. זו ממשלה אלימה שמייצרת אלימות".

כספית ציין כי לדעתו "המשטרה מאז שהחלה המחאה מתנהגת למופת והיום הם קיבלו הוראה לפנות את הצירים, לא לתת יותר מרבע שעה, וכשצריך אלימות, יש אלימות", ומיכאלי השיבה: "לי אין טענה למשטרה, יש לי טענה למי שנתן לה את ההוראות האלה".

ציפית שהשר יגיד למשטרה שאיילון יהיה סגור כל היום? אין דבר כזה.
"לא, אין דבר כזה, אבל גם אין הצדקה לעוצמת האלימות שהפעילו. אלה לא מפגינים אלימים, אלה בפירוש לא מפגינים אלימים, לכן לא הייתה סיבה להפעיל עליהם כזה כוח לא פרופורציונלי. אבל אני מסכימה לחלוטין שהדבר הזה לא צריך להרתיע אף אחד ושאנחנו חייבים להמשיך להילחם ובכל הכוח, משום שזה הדבר היחידי שיגרום להם לסגת, בטח לא כל דיבורי ההידברות, השקר הזה, המלכודת הזאת, שנועדה רק לתת להם לגיטימציה בעודם דוהרים עם ה־D9".

על הקריאות להידברות שנשמעו מצד נתניהו ולוין והמענה של גנץ אמרה נחרצות: "אני נגד אירוע כזה. אני נגד כל הידברות, בטח עם נתניהו שאי אפשר להאמין לו לשום דבר. אנחנו רואות את זה עם החלקים של הקואליציה שלו עצמו, עם התקציב ביביבלוף. הוא, כמו שאמר עליו סמוטריץ', נוהג לפזר שקרים באופן קבוע, להסית באופן קבוע, כל הדבר הזה נועד להרוויח להם לגיטימציה, כביכול ההפיכה המשטרית הזאת מגיעה בהסכמה".

אלדד הקשה: "לערפאת האמנת? איתו הסכמת להידבר?". מיכאלי השיבה: "אני לא משווה את נתניהו לערפאת. נתניהו לא אמור להיות אויב שלי. בנו של קל וחומר זה שראש ממשלה שרואה שחצי העם באמת מבוהל, מבועת, שרואה שכל הכלכלנים, שכל ראשי המטה לביטחון לאומי לדורותיהם, שכולם אומרים לו עצור, צריך להפגין אחריות".

כספית שאל: "אם יגיד נתניהו, 'אנחנו נכנסים להידברות ועוצרים את החקיקה'. זה בסדר מבחינתך?" מיכאלי השיבה: "לא. בעיניי אין מה להידבר פה. זו האג'נדה היחידה שלהם? זה הדבר היחידי? כי אני ראיתי בהסכמים הקואליציוניים שלהם הרבה דברים נוספים. נתניהו הוא רק חלק מהדבר, זה לא שאני לא מוכנה להידבר עם נתניהו. אני לא מוכנה להידבר על הדברים שהם מביאים שמשמעותם חיסול הדמוקרטיה הישראלית, אני לא מנהלת משא ומתן על דיקטטורה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm