שלושה בכירים ישראלים מסרו כי איחות האמירויות ביטלה את ביקורו המדיני של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במדינה בתחילת חודש ינואר האחרון, בשל חשש שהתנהלותו במהלך הביקור, עלולה לגרום למתיחות עם טהרן, כך דיווח היום (חמישי) ברק רביד בוואלה!

לדברי אותם בכירים, הסיבה לדחייה לא קשורה כלל לביקורו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אך גם לא נבעה מסיבות לוגיסטיות, כפי שטענו אנשיו של נתניהו. עוד מסרו הגורמים המעורים בפרטים, כי באיחוד האמירויות רצו שהביקור יתמקד בהסכמי אברהם וביחסים בין שתי המדינות בתחומי הסחר, התיירות והכלכלה.

דגל ישראל לצד דגל איחוד האמירויות (צילום: REUTERS/Christopher Pike)
דגל ישראל לצד דגל איחוד האמירויות (צילום: REUTERS/Christopher Pike)

עם זאת, לנתניהו היו תכניות אחרות בביקור. ראש הממשלה רצה להשתמש בביקור, בין היתר, כאיתות פומבי נגד הרפובליקה האסלאמית, כך אמרו הבכירים בישראלים. בתוך כך, באיחוד האמירויות הביעו חשש כי נתניהו יתבטא נגד איראן באופן פומבי, כשהוא נמצא על אדמתם. בעקבות כך, האמריתים חששו שהתנהלות כזו תגביר את המתיחות, וכאמור, החליטו לדחות אותו.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. שני בכירים אמירתים סירבו להגיב על הסיבות לדחיית ביקורו של נתניהו, אך ציינו כי הנהגת איחוד האמירויות מעוניינת שנתניהו יבקר במדינה.

כזכור, כשנתניהו נכנס לתפקיד בסוף דצמבר, הצהיר כי ביקורו הראשון בחו"ל יהיה באיחוד האמירויות. באותו החודש, שוחח עם נשיא איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, שהזמין אותו למדינה. בלשכת נתניהו החלו לתדרך כתבים כי הנסיעה תתקיים בשבוע השני של ינואר. אלא שכמה ימים לאחר מכן, שעות ספורות אחרי ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית (חראם א-שריף), אמרו בלשכת ראש הממשלה כי הנסיעה לאיחוד האמירויות נדחתה. יועציו של נתניהו אמרו בזמנו כי הדחייה נובעת מסיבות לוגיסטיות וכי היא אינה קשורה לביקורו של בן גביר להר הבית, שזכה לגינויים מאיחוד האמירויות וממדינות ערביות נוספות.