הפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד שוחח הערב (חמישי) עם רוני בר-און ואריה אלדד ב-103FM על הדיווח שלו לפיו איחוד האמירויות ביטלה את ביקור נתניהו מחשש למתיחות עם איראן והסביר: "נתניהו כנראה התכוון לתת שם נאומים ולאמירתים זה פחות התאים". הוא הוסיף וחשף: "סמוטריץ' יטוס בקרוב לארה"ב אבל אף גורם בממשל לא ייפגש עימו, זה חסר תקדים".

דיווח: באמירויות ביטלו את ביקור נתניהו בחודש ינואר מחשש למתיחות עם איראן
ארה"ב במתקפה על סמוטריץ': "הצהרותיו חסרות אחריות, מגעילות ודוחות"

בפתח הדברים הסביר רביד כי: "זוכרים שנתניהו ואנשיו הודיעו שהוא הולך לבקר באיחוד האמירויות וזו תהיה הנסיעה הראשונה שלו לחו"ל, זה היה ממש כמה ימים אחרי שהוא נכנס לתפקיד. ואז היה את אותו ביקור של איתמר בן גביר בהר הבית וכמה שעות אחרי אותו ביקור, לשכת ראש הממשלה הודיעה שבגלל בעיות טכניות, אין ביקור באיחוד האמירויות". 

"לשם שינוי, כשלשכת ראש הממשלה אמרה שביטול הביקור לא קשור לביקורו של בן גביר בהר הבית היא אמרה אמת. מצד שני, גם הטענה כאילו מדובר רק בסיבות לוגיסטיות שהביאו לביטול הביקור, איך לומר, זה קצת פחות נכון ופחות מדויק.

רביד הוסיף וסיפר כי "החלו ההכנות לביקורו של נתניהו ואז התברר לאמירתים, שהם רצו אגב לעשות ביקור מאוד יפה שהתמקד בהסכמי אברהם, השכר והתיירות, כל הדברים החיוביים, התברר להם שמר נתניהו יש לו תוכניות אחרות והוא רוצה לנצל את הביקור הזה כדי לתת אמירה פומבית על אדמת איחוד האמירויות נגד איראן. הם מנסים להוריד את המתיחות עם איראן וכזה דבר בוודאי לא יעזור ועלול גם לגרום למתיחות יותר גדולה, אז הם אמרו לו באותו רגע 'מר נתניהו, שינינו את דעתנו, אם זו כוונתך אין לנו עניין לקיים את הביקור כעת כי אנחנו לא רוצים מתיחות מול האירנים'".

על טענת המגישים לפיה אחת מנקודות ההשקה שלנו עם איחוד האמירויות זה שיתוף האינטרסים מול איראן אמר רביד כי "כל עוד הדבר הזה הוא בתוך החדר, בשקט, אין שום בעיה, נתניהו כנראה התכוון לתת שם נאומים. ואז הייתה את אותה נסיעה של השר לעניינים אסטרטגיים לאיחוד האמירויות כדי לנסות לקבוע ביקור חדש. ואז הסבירו לו שבמידה ומר נתניהו מעוניין להגיע, שהם כמובן מעוניינים שהוא יגיע כי הוא חתם על הסכם אברהם והכל טוב ויפה, אבל אם הוא מעוניין להגיע, בביקור הזה הנושא האיראני לא צריך להיות פומבי בכלל". 

"סמוטריץ' יטוס לארה"ב אבל אף גורם בממשל לא ייפגש עימו, זה חסר תקדים"

כשנשאל איזה מחירים ישלמו פה על ההתבטאות של סמוטריץ' השיב כי "למזלו של מר סמוטריץ', להבנתי יש לו גם אזרחות אמריקאית ולכן האמריקאים לא יכולים למנוע את כניסתו לארצות הברית וזו אולי הבעיה הכי גדולה שלהם כרגע, שאין להם מה לעשות איתו, כך הבנתי".

"בכל מקרה, מר סמוטריץ' נוסע בעוד שבוע וחצי-שבועיים לאמריקה ולהבנתי אף אחד מהממשל האמריקאי לא הולך לפגוש אותו, שזה דבר חסר תקדים ששר אוצר ישראלי נוסע ושרת האוצר של ארצות הברית לא פוגשת אותו וגם לא פוגש אותו אף אחד אחר מהממשל. אני לא חושב שיש תקדים לדבר כזה מאז הקמת המדינה, הוא נוסע לנסיעת עבודה, הוא לא נוסע לחופשה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm