ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) התארח היום (שבת) בשבתרבות באר שבע, התייחס להפיכה המשפטית שמקדמת הממשלה ותקף בחריפות את השר בן גביר: "האצבע של בן גביר ניכרת בכל מקום במשטרת ישראל, קורא לשוטרים ולקצינים להפגין שיקול דעת. המפגינים הם מלח הארץ, האנרכיסט היחיד הוא השר בן גביר שיש לו שבע הרשעות בהן תמיכה בטרור". 

פנייה דחופה ליועמ"שית נגד בן גביר: "משתמש במשטרה כמיליציה הפרטית שלו"
לקראת המחאה הערב בתל אביב וחיפה: רשימת חסימות הכבישים המלאה

עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

בפתח הדברים אמר לוי: "התחושות הן מאוד קשות. כשרה"מ עלה לנאום, אמרתי לעצמי כמה אפשר לא לדבר אמת. 75 שנה לא קידמו את החקיקה, תעצרו, תראו מה קורה. הם נחושים להעביר את החוקים. אני נמצא 10 שנים בכנסת, אף פעם לא התכנסו ועדות ביום ראשון - זה מוכיח לך שאין להם אלוהים.

"רוב החיים הייתי על מדים, יש דברים שהם מעל הפוליטיקה ואפילו מעל המשפחה שלי. חזרנו אחרי אלפיים שנות גלות, תעצרו. תעצרו, מי לא רוצה לעצור? חרדים שלא רוצים שיחייבו אותם להתגייס לצבא, ש"ס שלא רוצים שיפסלו את אריה דרעי וראש הממשלה בגלל העניינים האישיים שלו". 

הוא הדגיש: "חד משמעית אני נגד סרבנות - זה קו אדום. כשהכדור פוגע הוא לא מבחין בין אנשים. יש מקצועות שאנשים מתנדבים ואין להם תחליף - המדינה היא לפני הכל, אין לנו לאן ללכת, אנחנו לא יכולים להפסיד את המדינה הזאת".

"אני לא אוהב את האירוע שהיה מחוץ למספרה עם שרה נתניהו, אין לה תפקיד רשמי, הייתי נמנע מזה. זכותם של בני המשפחה לשמור על הפרטיות שלהם, למרות שהצד השני לא נהג כך. לא הייתה סכנת חיים, היו כוחות משטרה ושב"כ. הייתה הפגנה ולא לוקחים סיכון, היא זכאית להגנה. ראוי שהאירוע הזה לא היה מתקיים". 

לוי פנה לשוטרים וקרא: "המפגינים הם מלח הארץ, רואים את ההשפעה של השר בן גביר, אני קורא לאחיי קציני ושוטרי משטרת ישראל, אתם מקבלים את המדיניות בשטח, מקצועית ומבצעית תהיו אחראיים, בן גביר לא יכול להפוך למפכ"ל. בן גביר לא יכול לזמן קצין משטרה לשיחת נזיפה. המשטרה היא הארגון הכי חשוב לשמירת הדמוקרטיה מחוץ לבית המשפט".

"האצבע של בן גביר ניכרת בכל מקום במשטרת ישראל, אני קורא לאחיי השוטרים תפעילו שיקול דעת, ההחלטה בשטח היא שלכם ולא של השר. אני סומך על המפכ"ל שהשיקולים שלו מקצועיים. האנרכיסט היחיד הוא השר בן גביר שיש לו שבע הרשעות, הרשעה אחת היא תמיכה בארגון טרור.

"רוח בן גביר ירדה לחלק התחתון של משטרת ישראל. ההתנהגות של השוטר שזרק רימון הייתה לא מקצועית, איזה סכנה הייתה? לא כך זורקים רימון הלם. בן גביר הוא האנרכיסט היחיד בשטח ולא המפגינים. כל מי שהדמוקרטיה יקרה לו - נא לצאת להפגין. ראש הממשלה איבד שליטה. בן גביר אינו מתאים לתפקידו.