יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לסערה סביב המחאה כנגד הרפורמה המשפטית. "זה המשבר הלאומי הכי גדול בתולדות המדינה. כבר שנים אמרנו שהאיום הגדול עלינו הוא לא מבחוץ אלא המתחים הפנימיים, הם מגיעים עכשיו לשיא. זה מפרק אותנו. זה מפרק את הכלכלה שלנו, את הרעיון הזה של עם ישראל כעם אחד, עכשיו זה מפרק גם את הביטחון הלאומי, זו תוצאה של העובדה שהם רצים", ביקר את התנהלות הממשלה.

אחרי מחאת הטייסים: מסתמן שהרמטכ"ל הרצי הלוי ייפגש עם נציגי המילואים בחיל האוויר
הרמטכ"ל הזהיר את נתניהו וגלנט: "הסרבנות עלולה לפגוע בכשירות צה"ל"
לפיד: "צריך להיזהר ממלכודות, הידברות בלי עצירת החקיקה זו הונאה"

"אף אחד לא מבין עד הסוף למה הם רצים עם תהליך חפוז, חסר אחריות, קורע לגזרים. אם הם היו טורחים לעצור ולבדוק את ההשפעה על הביטחון הלאומי, היו אומרים להם שזה מה שיקרה. אם הם היו טורחים להזמין כלכלנים לשאול אותם מה תהיה ההשפעה על הכלכלה, היו אומרים להם שזה מה שיקרה", הוסיף. 

יו"ר האופוזיציה הציג תחזית, לתפיסתו, למקרה שבו הקואליציה תסכים לעצור את הליך החקיקה: "מה שטוב למדינת ישראל זה שהמשבר הזה ייגמר, והדרך היא שהם יעצרו את החקיקה. נעשה תהליך סדור ואפילו נחזור ממנו טובים יותר. זה המשפט הקלאסי של 'לא לבזבז משבר טוב'. אפשר לחזור מזה עם חוקה המבוססת על מגילת העצמאות שתחזק אותנו. אבל אם הם ממשיכים עם החקיקה המטורפת הזו, הם מפרקים את המדינה הזאת לרסיסים".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף כי "לא היה דיון רציני אחד, לא על ההשפעה על הביטחון הלאומי, לא על ההשפעה על הכלכלה. רצו קדימה בחקיקה מטורפת וחסרת אחריות בלי לעשות תהליך אחד של בדיקה לעומק מה תהיה ההשפעה של הדברים שהם עושים. הם מורידים אסון על ראשו של עם ישראל והם מסכנים את הביטחון הלאומי. איראן החודש הקפיצה העשרת אורניום ל־84 אחוז והם מתעסקים בוועדה לבחירת שופטים".

הוא יצא נגד הקריאה לסרבנות מצד חלק מאנשי המילואים: אני נגד סרבנות. אני חושב שזה לא הכלי. אני מבין את הכאב, הצער, האימה והזעם, אני רק חושב שזו טעות. יש לנו צבא אחד. אני אומר להם 'אין מדינה אחרת לעם היהודי, אין צבא אחר לעם היהודי. אנחנו למדנו במקומות הכי קשים שאם היהודים לא יכולים להגן על עצמם, אף אחד לא יבוא להציל אותם. אי אפשר לשחק עם הביטחון הלאומי, גם אם אנחנו זועמים'. הם אומרים לי מנגד, 'בזה אנחנו מגינים על הביטחון כי אנחנו חתמנו חוזה עם מדינה דמוקרטית'".