אל"מ (מיל') מאיר מוסט, לשעבר מפקד טייסת 69, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל וחיים לוינסון בתוכניתם ב-103FM, והתייחס להודעתם של 37 הטייסים במילואים שהודיעו כי לא יתייצבו השבוע לאימונים, כמחאה נגד הרפורמה המשפטית. "אני בעד הידברות כמובן ואני חושב שזה צעד הכרחי והכול, אבל צריך להמשיך ברפורמה. אני חושב שכל המהומות וכל מה שקורה, ואנחנו רואים את זה מסביבנו, כולל הקטע של הסרבנות - הוא לא בעניין הרפורמה", ציין.

אחרי מחאת הטייסים: הרמטכ"ל הרצי הלוי ייפגש עם נציגי המילואים בחיל האוויר
הרמטכ"ל הזהיר את נתניהו וגלנט: "הסרבנות עלולה לפגוע בכשירות צה"ל"

הוא תקף: "זה נגד מי שכרגע נמצא ומי שנבחר בבחירות לגיטימיות, זה דבר אחד. אני חושב שנושא הסרבנות, זה בכלל לא משנה אם זה רק לאימונים או רק ביום מסוים, זו סמנטיקה לדעתי. אסור להשתמש בכלי הזה, זה לא צריך להיות בארגז הכלים. הקטע של הסרבנות זה לא דבר שאפשר לבחור בו ככלי להתנגח באיזושהי כוונה כזאת או אחרת לבצע רפורמה או דברים אחרים".

"הצבא וחיל האוויר הוא לא של ממשלה, הוא לא של שום צד, הוא של המדינה שלנו, לכן אין להשתמש בנושא הסרבנות ככלי להתנגח באיזשהו צד פוליטי כזה או אחר. אני משרת והולך לכל משימה - עכשיו אני כבר לא, כי אני חתיאר, אבל בעבר - לא משנה כרגע מי היה בשלטון ולא משנה מי היה ראש הממשלה, לכן זה לא רלוונטי בכלל", ציין.

עוד אמר: "הוויכוחים הפוליטיים הם לגיטימיים, תתווכחו כמה שאתם רוצים, אל תכניסו את זה לצה"ל, אל תנכסו את הקטע של צה"ל לתוך הפוליטיקה ולא הפוך. אני יוצא ומוקיע את הנושא של הסרבנות כתופעה, אני מוקיע את זה, להפסיק עם זה חד וחלק". 

לסיום, העביר מסר: "האזרחים מפחדים. כל הזמן אומרים לנו 'הטובים לטיס, זה החיל הכי חשוב', אז הם שואלים את עצמם, 'אנחנו אחים על תנאי? מדאיג מאוד, אני חושב שהתופעה הזו אמנם היא בשוליים, אבל היא מאוד מסוכנת, ולכן אני חושב שצריך לצאת נגד הדבר הזה בכל הכוח ובכל התוקף, אבל זה עדיין בשוליים שבשוליים".