חבר הכנסת מתן כהנא תקף הבוקר (רביעי) את התבטאויותיה של שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן. "היא בושה וחרפה, ביזיון איך שהיא מדברת במקום להיות שרה עם אחריות", אמר בריאיון בתוכניתו של גדי נס ב-104.5FM, "לשמחתי נתניהו קרא אותה ואת קרעי לסדר. אלו שני אנשים שלשונם המשתלחת רק מגבירה פה את השנאה והקיטוב, שיתביישו להם".

בתגובה לדבריו כתבה השרה בטוויטר: "מתן כהנא מכנה אותי 'בושה וחרפה', תחת כל מיקרופון אפשרי. יכול להיות. אך לצד בושתי וחרפתי מעולם לא מכרתי את הבוחרים שלי, מעולם לא עמדתי מול מצלמות והטפתי על רפורמה שיום למחרת הפכה 'לאסון' ומעולם ולעולם לא אעודד סרבנות. אני כל מה שכהנא לעולם לא יהיה. ואני כל כך גאה בכך".

כזכור, מוקדם יותר השבוע, פתחה שרת ההסברה במתקפה על צוות הטייסת שהודיע כי ייעדר מאימון שגרתי. "הם לא פטריוטים. לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורנו. לא אנשים נפלאים. לא עמישראל. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. אני בזה להם אחד אחד". 

בהמשך התייחס ח"כ כהנא לאנשי המילואים המוחים וקרא להם להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לצה"ל. "כאזרחים תמחו הכי חזק שאתם יכולים, אבל בסוף ההפגנה, כשקוראים לכם למילואים, לכו להתייצב", אמר והוסיף: "אני חייב להזכיר שמדובר באנשים שהם מתנדבים על מלא מלא, ובמילים 'לסרב להתנדב' יש איזה אוקסימורון שהוא לא ברור. כדאי שהציבור ידע את זה - במילואים משרתים 1.5 אחוז בלבד מאזרחי מדינת ישראל".

"אנחנו לא אומרים 'הטובים לטייס', אנחנו אומרים 'המתאימים לטייס', כי זה שבן אדם מתאים להטיס מכונות מלחמה זה ממש לא הופך אותו לטוב, זה הופך אותו למתאים", סיכם, "ועדיין מדובר באנשים שכל יום שהם מתייצבים לטייסת, 60 ימים בשנה, הם מסכנים את החיים שלהם, לפעמים בגיחות שלצערנו הרבה אנשי צוות הם מקפחים את חייהם במשימות אימונים וגם במבצעים. אני אומר, באחריות מלאה, כשחס וחלילה תהיה מלחמה הם יתצייבו ויבואו לטוס".