השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התראיין הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, והתייחס לסערה בעקבות הוראתו לבצע סבב מינויים במשטרה ולהזיז את מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו.

מפכ"לים וניצבים לשעבר לנתניהו: "העבר את בן גביר מתפקידו" - וכך הגיב השר
מפקד מחוז ת"א תקף את המפכ"ל לאחר הדחתו: "הרסת את המשטרה"

תחילה, התייחס בן גביר לדבריו של המפכ"ל שבתאי, ואמר כי "לא היה לי מושג מה הוא התכוון להגיד, אבל אני כן יודע שהוא נמצא בשורת לחצים. כל ההפגנות, הניצבים, היועמ"שית מפעילה עליו לחץ לאחר שהחליטה לבטל את ההזזה של אשד מתפקידו". 

"מהרגע הראשון המפכ"ל אמר לי 'עמי אשד כושל'", טען בן גביר, "הייתה לו ביקורת מאוד קשה על עמי אשד, יש ביניהם חוסר הערכה. ברגע שיש סבב מינויים מבחינתו הוא מחליף אותו. אני בחרתי בעיתוי של הסבב כי ראיתי את ההתנהלות של עמי אשד שלא הייתה טובה. אם הייתי רוצה לפטר את אשד הייתי מפטר אותו, יש לי את היכולת. היועמ"שית לא דיברה איתי בכלל לגבי ההחלטה שלה. היא הוכיחה למה צריך את הרפורמה המשפטית".

רב-ניצב יעקב שבתאי, ניצב עמי אשד (צילום: דוברות המשטרה,אריק מרמור)
רב-ניצב יעקב שבתאי, ניצב עמי אשד (צילום: דוברות המשטרה,אריק מרמור)

לאחר מכן טען השר לביטחון לאומי כי "מהרגע הראשון אמרתי שאני רוצה להכתיב מדיניות, עורק תחבורה ראשי לא יכול להיות חסום. מאות אלפים רוצים לחזור הביתה, אבל קומץ אנרכיסטים יושב ובמשך שלוש שעות חוסמים את איילון. הטענה שלי היא שהמשטרה לא פעלה נכון גם בחסימת נתיבי איילון וגם בנתב"ג בהפגנה ביום חמישי".

"אני בעד הפגנות, אני האחרון שיגיד שאסור להפגין, אמנם סוגרים רחובות שלמים בתל אביב אבל גם חוסמים עורקי תחבורה בתל אביב", הוסיף, "אני לא רוצה דם ברחובות ואני לא רוצה אנרכיה, מי שרוצה להפגין שיפגין, אבל מה שקורה זה שקבוצה של אנרכיסטים חוסמים אמבולנסים".

לסיום נשאל האם יפטר את המפכ"ל שבתאי, והשיב: "אני יודע שהוא נמצא תחת שורת לחצים, אבל אנחנו באנו ליישם מדיניות, המפכ"ל צריך לממש את המדיניות הזאת".

בהמשך, אמר בחדשות 13: "עומד מאחורי ההחלטה שלי, זו הייתה מהמלצה של שבתאי, אשד יעבור לבית ספר לקצינים. הוא אמר שהוא טעה, אבל אני עומד מאחרוי הדברים, כבר לפני חודשיים מפכל המשטרה אמר לי ביקש דיבר שצריך לעשות סדר ולהזיז את עמי אשד מתפקידו. כמו היועמשית אמרה, יש לנו יועמשית שהיא מנהלת את מדינת ישראל, שומרת סף?".

"את העיתוי אני נתתי ואני עומד מאחרויו והוא נכון מאוד. אני השר, הוא המפכ"ל. אני כן הייתי מצפה מהיועמשית, מדברי פה על מנהל תקין, לא תריממ טלפון לבן גביר. לא תשאלי מה השיקולים, על סמך מה החלטתי? מבחינתי, הסיפור פה זה לא המפכל, לוחצים אותו גם קראדי, גם היועמשית, גם השמאל. את רואה את "גיבור ישראל" לכל מיני שוטרים כאלו ואחרים, הסיפור זה הרפורמה המשפטית, שהערב הזה שוב הוכח, למה היא כל כך חשובה. יש כאן מי שרוצה לנהל את המדיניות,היא רוצה שתלך לבחירות", הוסיף.

עוד אמר כי "גם אני לא רוצה לראות דם ויעצרו אישה זקנה, אני כן רוצה שאנרכטיסטים שחוסמים כבישים, ינהגו בהם יחס דומה כמו לאתיופים וחרדים. במשפט אחד, המדיניות שלי מתבצעת, גם הסבב הזה או סבב והוכחה שהמדיניות מתבצעת".