ח"כ אבי מעוז פנה למ"מ שר הבריאות יואב בן צור ושאל אותו מדוע האיסור להעניק ייעוץ פסיכולוגי לנמשכים לבני מינם, המבקשים זאת, שפורסם בחוזר המנכ"ל בתקופת הממשלה הקודמת, לא מבוטל. 

"ביום י"ג אדר א' תשפ"ב 14 בפברואר 22, הופץ חוזר מנכ"ל משרד הבריאות דאז, פרופ' נחמן אש, בענין מתן ייעוץ פסיכולוגי לנמשכים לבני מינם", כתב מעוז.

"מאז הפצת חוזר המנכ"ל הזה מטפלים מקצועיים, ובכללם פסיכולוגים קליניים, שעוסקים בייעוץ וטיפול על פי הפרקטיקה המקצועית המקובלת, נמנעים מייעוץ פסיכולוגי מקצועי לנמשכים לבני מינם שפונים אליהם, וזאת מחשש שרישיונם יישלל, ואותם המעוניינים בייעוץ הפסיכולוגי המקצועי נפגעים.

"רצוני לשאול: מדוע לא יבוטל האיסור הנ"ל ויובהר כי מתן ייעוץ פסיכולוגי למי שמבקש, מבין הנמשכים לבני מינם, אינו בגדר האמור בחוזר מנכ"ל הנ"ל סעיף 3.6?".

מארגון חברותא נמסר: "כהרגלו, אבי מעוז מתבלבל ומבלבל בין מושגים וערכים. הוא קורא להרס המשפחות שלנו "ערכי המשפחה", ולהגנה על להט"בים "טרלול פרוגרסיבי". בבלבולו ומתוך אובססיה לחטט בחייהם של להט"בים, הוא מכנה המרה סוטה של המיניות שלהם על פי האג'נדה שלו 'טיפול פסיכולוגי' זה לא המצב".

"'טיפולי' המרה הם פרקטיקות לא יעילות, לא מוסריות, ומזיקות. הן גורמות לדיכאון, לאובדנות ולשנאה עצמית. כלל גורמי בריאות הנפש המקצועיים קבעו כך, ומדינות רבות כבר הוציאו אותם אל מחוץ לחוק. חוזר המנכ"ל של משרד הבריאות אומר דבר פשוט - מטפל, עשית המרה? תוכל להיענש על כך. לא עשית המרה? אין לך ממה לחשוש. טיפול פסיכולוגי אמיתי, נטול אג'נדה ונטול שנאת להט"בים, צריך להיות זמין לכל המעוניין בכך".

"אם אבי מעוז רוצה לבטל חוזר מנכ"ל מקצועי, שמומחים ברפואת הנפש בישראל הגו וכתבו, לא מתוך פוליטיקה אלא מתוך האמת הניצבת בפניהם, הרי שהתאווה להרע ללהט"בים מעבירה אותו על דעתו. אין לשתף פעולה עם הטרלול האוונגליסטי שלו".