שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס למתווה הפשרה על הרפורמה המשפטית שהציע יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן.

באופוזיציה תוקפים את הצעת רוטמן: "מאפשרת לקואליציה למנות שופטים"
חוות דעת של מומחי משפט: הצעת הפשרה של רוטמן צריכה לעבור מחדש בקריאה ראשונה

"היה שינוי משטרי, שהפך את הכול שפיט. איך אמר אהרן ברק? שהוא 'ארכיטקט של החוק', והחוק של הכנסת, יש לו פירוש אובייקטיבי", אמר רמון בפתח דבריו, "באים ואומרים - מ־2008 שהיה תיקון גדעון סער, שבו אמרו 'יש איזון', אז מאז נבחרו 19 שופטים. מכל היתר, הרוב המכריע - שופטים אקטיביסטים, חלקם על סטרואידים". 

"לאחר מכן אמרו 'תקשיבו, לא עושים מהפכה, שני שופטים ימונו והקואליציה תמנה אותם', ויצטרפו אותם לבית המשפט העליון", הוסיף, "זו דיקטטורה? זו אפלת ימי הביניים? הם ישפטו לפי המסורת של נשיא בית המשפט העליון לשעבר לנדאו. כל היתר נשאר אותו דבר, להפך, נותנים עוד כוח לחבר אופוזיציה להטיל וטו". 

לאחר מכן אמר כי "כשר משפטים הודעתי שלא יהיה יותר הנושא של הסניוריטי. אמרתי לדורית בייניש, 'את תהיי, כי את הכי ראויה ולא בגלל הסניוריטי', ואחריה הייתה לי כוונה למנות שופט, קראו לו זוהר גושן, תימני מאליכין, עילוי משפטי ללא כל ספק, שהוא יתמנה לבית המשפט העליון ואחר כך הוא יהיה הנשיא".

"אני מציע שהוועדה תמנה את נשיא בית המשפט העליון. אפילו סמוטריץ' ושמחה רוטמן בהצעה שלהם, ההרכבים יהיו רנדומליים, יהיו הרכבים שמחשב יקבע אותם. זה יהיה רנדומלי, ללא מגע יד אדם, ללא מגע נשיא. זה יהיה הכלל בבית המשפט העליון. מי שקבע שיש מתקפה על הדמוקרטיה, על המערכת הפוליטית זה יאיר לפיד אמר, לא אני", אמר.

בסיום, הדגיש השר לשעבר: "אהרן ברק הוא היוזם של פסקת התגברות ברוב של 61, אני הייתי שם, לא ידענו מה זו פסקת התגברות, הוא הציל אותנו מנפילת ממשלת אוסלו. מי שהמציא את זה היה ברק".

סייעו בהכנת הכתבה: מיכל קדוש ואמיתי דואק 103FM