חוק הנבצרות, לפיו נבצרות ראש ממשלה תהיה אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של רה"מ למלא את תפקידו, עבר הלילה (רביעי-חמישי) במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. 61 חברי כנסת תמכו, מול 47 מתנגדים. 

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד חוק הנבצרות. עו"ד דר אליעד שרגא אמר: נתניהו וקואליציית המושחתים שלו מנסים כל תרגיל אפשרי בניסיונותיהם להימלט מאימת הדין. בגאוותם הם בטוחים שהם מעל לחוק, אבל מדינת ישראל וחוקיה חשובים וחזקים מהם".

למרות התנגדות היועמ"שית: ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק הנבצרות לקריאה טרומית

כמו כן, מגדירה הצעת החוק את המצב הקיים וקובע כי רק הממשלה והכנסת תוכלנה לקבוע נבצרות שלא בהסכמת ראש הממשלה ובאילו תנאים. ח"כ אביגדור ליברמן הודיע כי מפלגתו תעתור לבג"ץ נגד החוק.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד פרסם בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "כמו גנבים בלילה, העבירה עכשיו הקואליציה חוק פרסונלי מגונה ומושחת נגד שמועה מופרכת על נבצרות. ידעו אזרחי ישראל - רגע לפני החגים, בזמן שיוקר המחייה מזנק, שוב נתניהו דואג רק לעצמו".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן: "״סיעת ישראל ביתנו תגיש עתירה לבית המשפט העליון לפסול את חוק הנבצרות. לא נאפשר למדינת ישראל להפוך למונרכיה של משפחת נתניהו".

יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ: ״חוק הנבצרות עבר - חוק פרסונלי שכולו ביצור שלטון נתניהו מול תסריט דמיוני. אין ריכוך, אין עצירה, ואין מעצורים. ‏קורא לכולם לצאת ולהפגין היום מול ההפיכה המשטרית שמתקדמת ומסכנת אותנו".

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה עוה"ד גלי בהרב מיארה הודיעה כי היא מתנגדת להצעת החוק, וכתבה בחוות הדעת כי ההצעה מונעת כל בחינה שיפוטית על נבצרות ראש הממשלה.