שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (שבת) דברים, וקרא לעצירת החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית. "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר, השסע הולך ונפער", ציין.

נתניהו לא קרא לעצור את החקיקה: "החוק לשינוי ועדת שופטים יעלה בשבוע הבא"
"השפן הקטן" עשרות הפגינו מול ביתו של גלנט; גורמים בליכוד: "אם ייצא נגד - התאבדות פוליטית"

"ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים אני עוסק בו יומם וליל, בשליחות מדינת ישראל, במדי צה"ל סיכנתי את חיי עשרות פעמים, ולמען מדינת ישראל אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר", אמר בפתח דבריו. 

הוא הוסיף: "מתוקף תפקידי כשר הביטחון של ישראל האיומים סביבנו גדולים, בזירות רחוקות וסמוכות. איראן קרובה מאי פעם ליכולת גרעינית צבאית. הטרור הפלסטיני גובר והזירה הצפונית מתעצמת ורוחשת. בימים אלו יותר מתמיד אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים חסרי תקדים. צה"ל הוא צבא מעולה, מקור גאווה למשרתים בו ולכל עם ישראל. יחד בכוחות משותפים נוכל לכל אתגר בכל עת".

בשלבזה, החל גלנט להציג טיעוניו לעצירת החקיקה: "אבל בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים והלוחמים לקראת מבצעים, סיורים, בשטחי האימונים ובחדרי התדריכים, אני שומע את הקולות העולים מן השטח ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית איינם פוסחים על צה"ל, מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם, מקור עוצמתנו הולך ונשחק".

עוד הוסיף: "כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר אל תוך צה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי, אני איש ימין חבר בתנועת הליכוד מאמין בעקרונותיה ומחוייב לערכיה המציבים את מדינת ישראל מעל הכול. אומר לכם כאן הערב כפי שאני אומר שנים ארוכות, צריך שינוי במערכת המשפט, מארג היחסים בין הרשות השופטת לכנסת דורש איזון , זה יחזק את הדמוקרטיה ויגביר את אמון הציבור".

בדרך למשבר פוליטי?(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בדרך למשבר פוליטי?(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"עם זאת שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהידברות ובשיח. בערב הזה אני חושב על דור המייסדים של ישראל, על אימי פליטת השואה, על הוריה של רעייתי שעלו ארצה ממרוקו בדרכים עקלקלות", ציין והוסיף: "אסור לנו לפגוע באחדות העם".

שר הביטחון קרא כאמור, לעצירת החקיקה: "בימים ובשבועות האחרונים בשיחות מאחורי הקלעים הצגתי את תמונת המצב הביטחוני, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי למען ביטחון ישראל למען בנותינו ובנינו צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה לאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ואת יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה, אלו ימים קדושים עבורנו".

לסיום, אמר: "צריך לעצור את ההפגנות ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור מיידית כל גילוי של סרבנות המכרסם בכוחו של צה"ל ופוגע במערכת הביטחון. למען אחדותנו, חובתנו לשוב אל זירת ההידברות ולזכור כי אנשים אחים אנו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, הגיב לדברים: "שר הבטחון גלנט מוביל הערב צעד אמיץ וחיוני לביטחון מדינת ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת קשה בביטחון הלאומי וזה תפקידו ואחריותו לעצור את ההידרדרות המסוכנת.  זהו רגע האמת. אני קורא לממשלה - תעצרו הכול, אל תעבירו השבוע את השינוי בוועדה למינוי שופטים ואת חוק דרעי, ובואו לקיים הידברות בבית הנשיא. מצדיע הערב למאות אלפי מגיני הארץ, הפטריוטים הישראלים שיצאו לרחובות להילחם על הדמוקרטיה הישראלית".

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, תמך גם הוא בהצרתו של גלנט: "אני תומך בקריאתו של שר הביטחון גלנט להקפיא  את החקיקה ולהתכנס באופן מידי לתהליך של הידברות אמיתית, שתביא להסכמה רחבה. שמירה על אחדות עם ישראל וביטחון מדינת ישראל הם הדבר החשוב ביותר בעת הזאת".