נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ממשיך היום (רביעי) את מאמצי ההידברות סביב הרפורמה המשפטית, בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה. כעת, הנשיא נפגש בשנית עם נציגים מטעם סיעת העבודה, לאחר שנפגש עם יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, ונציגים נוספים מטעם המפלגה. כמו כן, נפגש הנשיא עם נציגי סיעת חד"ש-תע"ל.

כמו כן, צוות ההידברות מטעם המחנה הממלכתי מסר כי "סיימנו עכשיו פגישה מוצלחת עם מומחים מעולם המשפט ממכון תכלית למדיניות ישראלית. ממשיכים כל העת ללמוד ולהעמיק בסוגיות חשובות שיגיעו בהמשך לשולחן המו״מ בבית הנשיא".

נציגי מפלגת רע''ם בבית הנשיא  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
נציגי מפלגת רע''ם בבית הנשיא (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

חברי צוות המו"מ של מפלגת העבודה מסרו בצאתם מהפגישה עם נשיא המדינה וצוותו: "אנו מודים לנשיא המדינה על התפקיד המוביל שלו בניסיון לגיבוש הבנות והסכמות רחבות שיחליפו את יוזמות החקיקה המסוכנות שקודמו עד כה על ידי הקואליציה. הגענו כדי לוודא מבפנים שחוקי ההפיכה המשטרית לא חוזרים להצבעה בכנסת בדלת האחורית וכדי לדאוג שעמדת המחנה הדמוקרטי שיצא במאות אלפיו לרחוב תישמע גם בתוך החדרים הסגורים".

"בדיון הוצגה עמדת המפלגה, לפיה יש להבטיח בראש ובראשונה את ההגנה החוקתית על זכויות האדם בישראל ואת עצמאות מערכת המשפט, וזאת לצד הגברת הנגישות של אזרחי ישראל לצדק ולסעד משפטי. כמו כן חזרה הדרישה לגנוז לחלוטין את יוזמות ההפיכה המשטרית. בהמשך לפעילותם של חברי הסיעה בוועדות הכנסת בחודשים האחרונים - מפלגת העבודה תמשיך לשמש שומרת הסף של הערכים הדמוקרטיים בשמם יוצאים מאות אלפי אזרחיות ואזרחי ישראל לרחובות. מפלגת העבודה תמלא תפקיד זה גם בהתדיינות המתנהלת בחסות נשיא המדינה. אנו נקפיד להתנהל בשקיפות מלאה, כפי שעשינו עד כה ולהימצא בשיח מתמשך ומקיף עם מובילי המחאה הציבורית, החברה האזרחית ומומחי המשפט ומדע המדינה".

אמש, נשיא המדינה נפגש עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי לפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא. בהמשך השבוע, צפוי הנשיא להיפגש עם שאר נציגי המפלגות, בהן ישראל ביתנו שהודיעה הערב על הקמת צוות מו"מ. מבית הנשיא נמסר כי לאחר הפגישה, שנמשכה שעה וחצי, התנהלה ברוח טובה. מחר ימשיך נשיא המדינה בסבב הפגישות.

מטעם יש עתיד הגיעו אל השיחות חברי הכנסת אורנה ברביבאי, קארין אלהרר, מנכ״לית משרד רה״מ לשעבר נעמה שולץ ועו״ד עודד גזית. מטעם המחנה הממלכתי, צפויים להגיע אל השיחות חברי הכנסת גדעון סער, חילי טרופר, אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני. מי שמייצגים את הקואליציה במהלך המו"מ הם השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, פרופ׳ טליה איינהורן וד"ר אביעד בקשי, מרצה למשפטים וראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת.

ממפלגת יש עתיד, נמסר אמש: "אנו מודים לנשיא המדינה, על שפתח את ביתו למען הליך הידברות לטובת אזרחי ישראל בעת החשובה הזו. הגענו אליו הערב בשליחות ציבור גדול שהבין כמה שברירית ופגיעה הדמוקרטיה שלנו. אמרנו לנשיא המדינה כי בשנת ה-75 למדינת ישראל, אנחנו יכולים לעשות שינוי אמיתי - לא רק תיקונים קוסמטיים, אלא חוקה בהסכמה רחבה המבוססת על ערכי מגילת העצמאות. הבהרנו כי אנו מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בלילה בכנסת, כדי להתחיל דיון בדף חלק".