שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון שוחח היום (חמישי) עם יוס מזרחי ברדיו צפון 104.5FM, והביע דאגה על התנהלות רה"מ וחברי הקואליציה לאחר הודעת פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, על השהיית החקיקה רק בתנאים של איתמר בן גביר, ועל אזהרת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לאחר 12 שבועות של הפגנות רחבות מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית, רה"מ נתניהו הודיע על השהייתה. מובילי המחאה הצהירו כי הם לא מרוצים מההשהייה ודרשו לגנוז אותה לאלתר. 

בפתח הראיון אמר: "ברור שיש פה הישג אדיר לציבור הישראלי שהוא הרבה יותר בריא מהממשלה שלו, שהוא מבין מה המשמעות של דיקטטורה ויוצא לרחובות ולמעשה גורם לנתניהו לנסות לחשב מסלול מחדש, הוא בהחלט הגיע למצב שהוא כבר מאבד את שיקול הדעת, מפטר את שר הביטחון, מפעיל טרור ברחובות, נותן לבן גביר מליציה, ונאלץ להשהות את החקיקה, הוא אפילו לא עוצר. אנשים צריכים להבין שאנחנו כרגע מדינה על סף דיקטטורה כי הוא השלים את תהליך החקיקה בקריאה ראשונה, תוך שעות הוא יכול להשלים את הדיקטטורה בקריאה שנייה ושלישית".

"אם לא היתה התנגדות להפיכת המדינה לדיקטטורה, כבר היינו השבוע אחרי קריאה שנייה ושלישית ואז זה היה עובר לבג"ץ, זה נדחה לתחילת המשוב הבא. הוא משכנע את אלה שבגללם הוא בעצם משאיר קואליציה הזויה שמנסה לרסק את בג"ץ עם אנשים שבחיים לא הייתי חושב שהוא יעשה איתם קואליציה כמו סמוטריץ', בן גביר וכו'. ואז הוא משכנע אותם שהוא דוחה בחודשיים, אם הוא לא היה משכנע אותם, הממשלה הייתה מתפרקת. ברור שהוא נכנס למשא ומתן לא בתום לב, הוא מנסה להרוויח זמן, אנשים מהקואליציה שלו אומרים את זה. אבל מה שהכי גרוע - האיש איבד את שיקול הדעת", הסביר.

"ההחלטה לפטר אותו הייתה כדי למנוע סחף", אמר על הודעת פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט: "תחשוב רגע, מפטרים שר ביטחון שנותן התראה אמיתית, מגיע עם רמטכ"ל, ראש שב"כ וראש מוסד, אומר החקיקה הזאת גורמת לסכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה, ואז הוא מפטר אותו. רגע, מה? אתה כבר דיקטטור? אתה כמו פוטין שרוצה לשמוע רק דברים טובים ולא דברים נכונים?".

עוד טען השר לשעבר: "הממשלה קיימת שלושה חודשים, נזקים בביטחון ששר הביטחון מוצא לנכון להתריע ואומר 'תעצרו את החקיקה', נזקים בכלכלה שכל הכלכלנים אומרים 'אנחנו בהידרדרות, אנחנו נאבד את הדברים הבסיסיים שלנו במשק', ונזקים כמובן בזירה הבינלואמית - נשיא ארה"ב ביידן צריך להגיד לנו שאם לא תהיה פה רשות שופטת עצמאית אז לא תהיה פה דיקטטורה, ואז אין ערכים משותפים שזה בסיס היחסים בנינו לבין ארצות הברית?".

בסוף הראיון אמר: "יש אנשים שמאוד מאכזבים אותי, לגלנט היה אומץ להגיד את האמת, איפה דיכטר? היית ראש השב"כ. איפה אדלשטיין? איפה ברקת? כשגלנט אמר מה שהוא אמר, שוב הם נעלמו, אתם לא רואים את הנזק? אנחנו אומרים היחסים עם ארצות הברית הם אבן יסוד עם הביטחון הלאומי שלנו, זה גם העובדה שהם תומכים בנו פוליטית וגם העובדה שיש יחסים ביטחוניים אינטימים כל כך חשובים, מה אומרים האויבים סביבנו? יש פה בעיה קשה ואני עדיין מצפה מאנשים מהליכוד שיצילו את המדינה, לא יתנו לדבר הזה להתנהל, מישהו פה שורף את המדינה בגלל שהוא מסתבך, ואתם שותקים?".