תומכי הרפורמה מתכננים מפגן ענק בעד הרפורמה במערכת המשפט, המכונה "הפגנת המיליון", למחרת יום העצמאות (27 באפריל) בירושלים. המארגנים - אביחי בוארון, שנכנס השבוע לכהן כחבר כנסת מטעם תנועת הליכוד, וברלה קרומבי, העומד בראש "יוזמת תקומה 2023", יחד עם שורה ארוכה של ארגוני ימין ופעילי חברה אזרחית, החלו בהכנות לקראת המפגן שצפוי להתקיים מול משכן הכנסת, תחת הדרישה מהממשלה והקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית במושב הקרוב.

ח"כ אביחי בוארון הסביר: "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה - זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי, אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב'. נמאס לנו שכל החלטה שהממשלה מקבלת והיא לטובת החיילים או המתנחלים או תושבי דרום תל אביב - בג"ץ הוא זה שיחליט אם ההחלטה סבירה או לא ובד"כ יפסול אותה או את החוק שמטיב עם האוכלוסיות הללו".

תומכי הרפורמה חוסמים את אילון (צילום: אבשלום ששוני)

הוא הוסיף: "אנחנו לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם עד לעצרת המליון, שבה נבהיר לנשיא, לבית המשפט ולאופזיציה: לא עוד. אחרי 75 שנה להקמת מדינת ישראל, עם ישראל יצא לחירות וישראל תצא לדרך חדשה. הגיע הזמן".

אחד מיוזמי העצרת, ברלה קרומבי, הסביר: "אנחנו לא מתכוונים לצאת להפגנות בימים הקדושים של מדינת ישראל, יום השואה, יום הזיכרון וחג העצמאות – יום חגה של מדינת ישראל. אנחנו נכבד את זכרם של הנופלים, נכבד את ששת המילונים שנספו בשואה ונכבד את יום חגה של המדינה. לא נשאב לפרובוקציה של מתנגדי הרפורמה שרוצים לחרב את הימים הקדושים האלו ולהרוס את שארית הקונצנזוס הישראלי והימים הקודשים של מדינת ישראל".

הפגנת תומכי הרפורמה מול הכנסת (צילום:  אריק מרמור פלאש 90)
הפגנת תומכי הרפורמה מול הכנסת (צילום: אריק מרמור פלאש 90)

"יום לאחר יום העצמאות ולאחר הימים הקדושים של ימי הזיכרון של הזיכרון והגבורה, אנחנו נקרא לציבור לבוא ולהשתתף לקראת תחילת כנס הקיץ בעצרת תמיכה ענקית בממשלה "הפגנת המיליון". מטרת העצרת היא כדי להזכיר ולדרוש מנבחרי הציבור שלנו בממשלה ובקואליציה שהעם רוצה רפורמה משפטית, שהעם מאחוריהם, שהעם נותן להם כוחות. בימים האחרונים דיברתי עם המון חברי כנסת מהקואליציה והם סיפרו לי כמה עוצמה וכוח נתנה להם העצרת השבוע, שהם ראו את 200,000 האנשים שהגיעו לירושלים וחיזקו אותם, שעם אוהב אותם, מחבק אותם, ותומך בהם", אמר קרומבי.

לפי המארגנים, כדי לאחד את כל תומכי הרפורמה, שביניהם חילונים, חרדים וחובשי כיפות מכל רחבי הארץ, בהפגנה יהיה אזור גדול לציבור החרדי בהפרדה, דבר שצפוי להביא רבבות חרדים להשתתף במחאה.

ההכרזה על המיזם מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע הגיעו כ- 200,000 מפגינים להפגנה שהתקיימה מול הכנסת בירושלים. מדובר בהפגנה ספונטנית שהתארגנה בבוקר לאחר הכוונה להקפיא את החקיקה של הרפורמה המשפטית. במודעה שפורסמה, מודים מארגני העצרת לאלפים הרבים שהגיעו. "הרמתם את הרוח, החזרתם את הצבע ללחיים של הימים, ביחד נצא לחירות", נכתב במודעת התודה.