השר יצחק וסרלאוף שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על החלטת הממשלה להקים משמר לאומי, וטען כי "השר בן גביר לא מבקש להחליף את המפכ"ל".

אחרי הקיצוץ הרוחבי במשרדים: אושרה הקמת "המשמר הלאומי" של בן גביר

"לא למיליציה": הפגנות נגד הקמת "המשמר הלאומי" בסמכות בן גביר (צילום: רויטרס)

לדבריו, "הגענו למסקנה שהמשטרה לא יכולה להתעסק בצורה מלאה בסוגיית המשילות והביטחון האישי. אנו צריכים כוח ייעודי שיתעסק עם אותה סוגייה. השר בן גביר פנה למשטרה לפני שלושה חודשים וביקש מהם להכין תוכנית להקמת המשמר הלאומי, והיא התמהמהה מסיבותיה. יכול להיות שהם פשוט לא מוכנים לכך. יש למשטרה קיבעון מחשבתי". 

"לא נעלנו את הדלת, היינו שמחים שזה יבוא תחת המשטרה. בסוף יש לנו משימה לאומית ממדרגה ראשונה וזה להשיב את הביטחון האישי ולא להגיע לשומר החומות 2. כולנו יכולים להסכים שאנו רוצים שהמשמר הלאומי יהיה אפקטיבי. למשטרה יש פעילות שיטור ענפה. זה לא כצעקתה. אנחנו רוצים שהמשמר הזה יביא ביטחון אישי. לא רק שיש מקום למשטרה, אנחנו מחזקים אותה ומעלים את משכורות השוטרים. כולם הבינו למה צריך יחידה שתטפל במיוחד בסוגייה של פשיעה לאומני". 

"השר בן גביר לא מבקש להחליף את המפכ"ל. יכול להיות שהמשמר הלאומי יהיה תחת המשטרה, אנו מקימים ועדה כדי שתדון בדברים הללו. השר בן גביר הרים את הכפפה, ניער את המערכת, והוא מאלץ אותה להסתכל לבעיה בעיניים ולהציג פתרון. כולנו יודעים שיש בעיית משילות קשה בערים המעורבות, ואנו צריכים להידרש לה", טען. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm