ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שישי)  את משטרת ישראל לגייס את כל פלוגות מג״ב במילואים ואת לצה״ל לגייס כוחות נוספים אל מול מתקפת הטרור המשולבת בתל אביב. מלשכתו נמסר כי הוא מעודכן בפרטים והוא קורא לאזרחים להישמע להנחיות כוחות הביטחון.

"יצא מחוץ לרכב כשהוא מחזיק בנשק": השוטר שנטרל את המחבל משחזר

זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
 

בהתאם להנחייה והערכת מצב שביצעו השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן. הנחה מפקד מג"ב לגייס ארבע פלוגות מילואים נוספות באופן מיידי כבר ביום ראשון הקרוב. כלל פלוגות המילואים הוכנסו למוכנות לגיוס באופן מיידי.

שש פלוגות מילואים של מג"ב כבר פועלות בגזרת ירושלים, עוטף ירושלים ובלוד. הפלוגות הנוספות שיגויסו יפעלו להגברת הנוכחות וחיזוק הביטחון במרכזי הערים ובמוקדים הומי אדם.

מוקדם יותר היום, אמר נתניהו בזירת הפיגוע בבקעת הירדן כי "אתמול התכנס הקבינט הביטחוני, קיבלנו שורה של החלטות גם לגבי ההמשך. פעלו בלבנון ועזה, תיגברנו כוחות בשטח, אנחנו מבצעים מעצרים נרחבים וגם פעולות אחרות שאינני יכול לפרט בשעה זו. אויבינו מעמידים אותנו שוב במבחן, ושוב הם יגלו שגם במבחן הזה אנו עומדים יחד מלוכדים, בטוחים בצדקתינו, ונפעל יחד לגיבוי מוחלט לכוחותינו לצה"ל ולזרועות הביטחון שפועלים גם בימי החג כדי להבטיח את ביטחון אזרחינו ומדינתו. ביחד, מלוכדים, ננצח".

שר הביטחון גלנט אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של התקפת טרור על ישראל, זה לא האירוע הראשון והשני בימים האחרונים וכולם רואים את זה. כוחות הביטחון ערוכים, צה"ל, שב"כ מוסד משטרת ישראל - על מנת לבצע את כל משימותיהם. תחת ההנחיה של ראש הממשלה ושלי אנחנו פועלים על מנת להגיע למי שצריך. אנחנו נגיע אליהם. אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל. מי שיעשה את זה ימצא את עצמו או בבית הקברות או בבית הכלא. כל מי שמנסה להפוך את ימי החג של ישראל לימי אבל יצטער על העניין הזה צער גדול".