השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר הערב (רביעי) מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו בו טען כי החלטתו של נתניהו לסגור את הר הבית לעליית יהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן "היא טעות", וטען כי גופי הביטחון והמודיעין "נפלו לדיס אינפורמציה פלסטינית".

חמאס: "ישראל חלשה ומתפוררת מבפנים"; חיזבאללה: "כל תקיפה תיענה בכל הזירות"

עימותים בהר הבית גרמו למתיחות ביטחונית (רויטרס)

לפי מקורביו של בן גביר, אחרי שהתנגד להחלטה לסגור את הר הבית ליהודים עד סוף הרמדאן השר העביר את החג בעיר העתיקה, ברובע היהודי. לדבריהם, "בבוקר הלך להתפלל בכותל המערבי, משם תצפת על הר הבית וראה שם לא יותר מ-50 אנשים, ואמר כי 'בגלל זה לא סוגרים את הר הבית ליהודים - זאת טעות'".

הערב כאמור עם צאת החג, בן גביר העביר מסר לנתניהו כי ההחלטה הייתה טעות: "התבססו על המודיעין, לפיו עד 4000 מוסלמים יתבצרו על הר הבית. זו הייתה דיס אינפורמציה שנעשתה בשיטה ידועה ומוכרת לנו. העבירו כמה הודעות לתקשורת הפלסטינית וגופי המודיעין שלנו נפלו בזה, שוב", טען.

עוד נטען במסר שבן גביר העביר לנתניהו כי "גם בהחלטות ביטחוניות הנוגעות בעזה ובלבנון בן גביר מבקש להביא לדיונים בקבינט יותר גורמים ממערכת הביטחון, פרט לרמטכ"ל ולראש השב"כ. אנחנו חייבים לשמוע עוד דעות. דעותיהם של סגן הרמטכ"ל, סגן ראש השב"כ ושל גורמים ביטחוניים נוספים".