אחרי תקופה ארוכה בה לא התראיין לתקשורת בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (חמישי) בערוץ 14. הוא התייחס להערכה הקודרת לפיה סוכנות הדירוג מודיס' תוריד את דירוג האשראי של ישראל וטען כי הרפורמה המשפטית תחזק בסופו של דבר את הכלכלה. הוא הוסיף וטען: "צריך למצות את הניסיון להגיע להסכמות ואני נותן לזה סיכוי".

במהלך שידור הריאיון הייתה תקלה בערוץ, ומגישיו מיהרו לטעון כי מדובר ב"חבלה מכוונת". כמו כן, המפגינים נגד הרפורמה המשפטית לא פספסו את ההזדמנות ומאות אנשים הפגינו מול האולפן בו התראיין רה"מ. 

נסראללה: "ההתפתחויות בשנה האחרונה שירתו את המאבק שלנו נגד ישראל"
לאחר שנדרש להפסיק לצייץ: האיסור החדש של ראש הממשלה לבנו יאיר

הפגנה מול אולפן ערוץ 14 בזמן ריאיון עם נתניהו

נתניהו פתח וציין כי "ראינו עכשיו ארבע משפחות מופלאות שאיבדו צמדים של אחים ואחיות – משפחת פלאי, משפחת יניב, משפחת עשור וקודם לכן משפחת די שאיבדה לא רק שתי דנות אלא גם את אם המשפחה ומעומק היגון שלהן הם קמים וקוראים לחזק את עם ישראל קוראים לאחדות קוראים שלמור על המדינה קוראים לשמור על צה"ל".

"לפני שאני אשיב לך על כל השאלות, כשאנחנו עומדים לפני יום השואה, יום הזיכרון יום העצמאות הימים הכי מקודשים וארבע משפחות אומרות את הדבר הזה אני אומר קודם כל לאויבים שלנו – לא תוכלו לנו. אנחנו נגבר עליכם. עם ישראל חי עם ישראל חזק ועם ישראל מנצח". 

על החשש להסלמה ביטחונית אמר ביבי: "אני חושב שיש הפרזה, אבל אנחנו תמיד נערכים לאפשרות הזו ונערים לטפל בה ב360 מעלות. תראה מה עשינו בימים האחרונים: הלמנו באיראנים, תקפנו בסוריה ואת החמאס והג'יהאד בעזה, אחנו פועלים נגד המחבלים ביהודה ושומרון, ואנחנו נתפוס ונבוא חשבון עם כל הרוצחים, לא היה אחד שלא תפסנו".

הוא הוסיף: "הם מבינים שזה לא רעיון טוב לפתוח במלחמה עם מדינת ישראל אבל יכול להיות שהם יתפתו. ואחנו אומרים לאויבנו: אם חשבתם שהוויכוח הפנימי ימנע מאיתנו להתייצב כאיש אחד - טעיתם בענק. יכול להיות שאויבנו שמעו שמדינת ישראל קורסת, מתפוררת. אבל הם מגלים שיש פה עם חזק ומדינה חזקה וצבא חזק".

על האיומים של נסראללה אמר "גם נסראללה טועה. משום שברגעי מבחן אנחנו מתלכדים. והוא גם יודע מה אנחנו מסוגלים לעשות ואם הוא לא יודע – הוא יידע. בוא נגיד שהתקיפה בלבנון מיקדה את תשומת ליבם של אנשי חיזבאללה. תקפנו בהרבה חזיתות ולא הכל נראה לעין. שאף אחד לא יפקפק בנחישות וביכולות שלנו".

הוא הוסיף וטען כי "אנחנו העברנו חוק לגירוש מחבלים. זה חלק מהדברים שעשינו בשלושת החודשים האחרונים. אבל אם תשמע את התקשורת - הם עוסקים רק בהפגנות. היא לא מראה שאנחנו השוונו את התקן האירופי עם הישראלי. המחירים הולכים לרדת בעשרות אחוזים. את מחירי הדלק הורדנו, נקודות זיכוי להורים עם ילדים אנחנו נותנים הטבות, אנחנו מעבירים תקציב מצוין עם חוק הסדרים מצוין שיביא להגברת התחרות והורדת מחירים".

על ההורדה הצפויה של דירוג האשראי של ישראל בעקבות הרפורמה המשפטית טען נתניהו: "אני לא חושב שתהיה הורדה. אני מזכיר לך שהובלתי את מהפכת הכלכלה החופשית בישראל. הכל אז זינק קדימה, שגשוג שהגיע לכל השכבות. הדברים הללו העלו את דירוג האשראי בהנהגתי ואני מאוד גאה בזה. אנחנו במשבר כלכלי בינלאומי ומשבר בענף ההיי טק. בינואר היתה ירידה בהשקעות וזה לא פוסח גם על ישראל. הפכנו את ישראל לאחת הכלכלות המתקדמות בעולם".

הוא המשיך והאשים: "אני כן מודאג מהתבהלה המלאכותית שיצרו כאן - כשאנשים מבחוץ שומעים את זה, זה משפיע. אבל זה לא ישנה מהותית את הכלכלה שלנו. בנינו כאן כלכלה מאוד חזקה. אחרי שהכסף הלא חכם יצא החוצה והחכם יכנס פנימה, הכלכלה תזנק בחזרה", טען. "יש שני דברים שהושגו חודשים האחרונים: לשלול את הלגיטימיות מרעיון הסרבנות. לא היה גילויי סרבנות בסדיר. יש הבנה שמדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל וזה הישג חשוב. נאבקתי על כך". 

על השיחות בבית הנשיא והרפורמה המשפטית: "אם היית בא לפני שישה חודשים והיית אומר לי שרוב רובו של הציבור מסכים שצריך לעשות שינויים במערכת המשפט, מסכים שצריך לעשות איזון בין שלוש הרשויות הייתי אומר הלוואי – וזה קרה. כשיש הסכמה כזו אני חושב שצריך למצות את הניסיון להגיע להסכמות ואני נותן לזה סיכוי. החלטתי לתת לזה צאנס ובזה אני מתמקד כרגע, ואנחנו עוסקים בזה עכשיו".

על שר המשפטים יריב לוין אמר: "אני מאוד מעריך אותו. אני חושב שהוא אדם פטריוט, אציל נפש, שמנסה להוביל כאן רפורמה חשובה. פוליטיקה זה אמנות האפשר. בוא נעשה מה שאפשרי. בואו נוכיח את זה לאויבנו".

על הצילום שפורסם בו נראה נתניהו ורעייתו שרה אוכלים במסעדה לא כשרה בלונדון בשבת טען נתניהו: "אין גבול לטרלול ואין גבול לשקר. אני מזמין את העיתונאים להצטרף אלי. יש הרבה מאוד שקרים עלי. אני יושב עם רעייתי בלונדון ואוכל ארוחת ערב-דגים, סלט. יושב איזה פרובקטור כמה שולחנות ממני ומזמין לובסטר כדי שאני אצטלם עם הלובסטר כמה שולחנות ממנו".

על מג"ד המילואים שלל סיירת מטכ"ל שתקף אותו וטען כי התחמק משירות מילואים במלחמת לבנון השנייה אמר נתניהו: "אני נלחמתי במלחמות ישראל, כמעט טבעתי במבצע, ועכשיו מישהו טוען שהיה המפקד שלי שבכלל הוא לא היה מפקד שלי. אין גבול לשקרים ואין גבול לטירלול". 

לטענתו "יש פה ציבור שהדבר היחיד שמעניין אותו זה להפיל את שלטון הימין ועל כל דבר הם מנסים להפיל את השלטון. הם לא ישברו את רוחנו. לא רק שהם לא ישברו אותי- זה מחזק אותי. הייתי אתמול במימונה בחדרה. יש לך את קומץ האנשים בחוץ עם הזמבורות ובפנים אתה פוגש כזאת אהבה ושמחה. אני מתחזק מזה בצורה שאי אפשר לתאר".

"יש חילוקי דעות בכל דמוקרטיה . הוויכוח לכשעצמו הוא לא מעניין. מה שחדש פה זה שיש גרעין קשה שבעד לשבור את הנורמות. זה שבירה שאני לא מקבל אותה, בניגוד לחילוקי דעות", הוסיף.