שבוע 16 והמחאה נגד הרפורמה לא עוצרת: גם היום (שישי) נערכו הפגנות, חלקן ספונטניות, מול בתיהם של שרים וחברי הקואליציה, בהם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והשרה גילה גמליאל. הפגנה ספונטנית נוספת נערכה מול מצודת זאב בתל אביב, שם שהה ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

אירוע חריג נרשם בשעות הבוקר, כאשר יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן היה נצור במשך שעות בחדר בו שהה בבנייני האומה בירושלים לאחר להשתתף בקונגרס הציוני העולמי, זאת בשל מפגינים שהגיעו למקום ומחו נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. בעודו נצור המפגינים שרו מעבר לדלת את שירת התקווה, ולבסוף המשטרה התערבה.

שירת התקווה מחוץ לחדר בו שוהה ח"כ רוטמן צילום: ללא קרדיט
הפגנה מול ביתה של השרה גילה גמליאל במחאה על הרפורמה

במקביל, מילואמניקים בהובלת קבוצת "מגיני הדמוקרטיה" של בוגרי מגלן הפגינו היום מול בית הנשיא תחת הכותרת "לא נרדמים בשמירה". במסגרת המחאה הוקם מגדל שמירה והמפגינים קראו לצוותי המשא ומתן להגיע להסכמות בנושא הרפורמה המשפטית, אך לא להתפשר על עקרונות הדמוקרטיה.

מובילי המחאה סרן במיל' עומרי רונן וסא"ל במיל' אבי שניר, בוגרי מגלן, אמרו "הלכנו מאות ואלפי קילומטרים בתנאים קשים, ביצענו פעולות מבצעיות בלתי אפשריות - כך חונכנו, כך אומנו וכך גם נמשיך לעשות. אנחנו לא מתעייפים ולא מאבדים מיקוד ולא משנה כמה מסביב קשה. זו המשמרת שלנו - בכל מקום בו תאוים הדמוקרטיה הישראלית נקים מגדל שמירה ונעמוד כחומה בצורה בפני אלו שרוצים לפגוע בה".

מילואימניקים הקימו מגדל והפגינו מול בית הנשיא. קרדיט: מחאת קפלן

המחאה נגד הרפורמה נכנסת לשבוע ה-16

לקראת ההפגנות שייערכו מחר ברחבי הארץ, מארגני המחאה נגד הרפורמה עדכנו כי צפוי "ערב הפגנות ענק" וכ-130 מוקדים של מחאה. בהודעתם נמסר: "השבוע ה-16. מחר יתקיים ערב הפגנות ה-16 נגד הדיקטטורה, כשבמרכז ההפגנות: ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין ינאם בקפלן".

הם הוסיפו: "מול הקריאות ההולכות וגוברות בקואליציה לחוקק את חוקי הדיקטטורה, לחסל את ערכי מגילת העצמאות, הכלכלה ולפרק את צבא העם, תנועת המחאה נגד הדיקטטורה תקיים מחר ערב הפגנות ענק נוסף". עוד נמסר כי להפגנה בקפלן תקדם הצעדה השבועית שתצא מכיכר הבימה בשעה 18:30.

בין הנואמים בקפלן: ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין, מיה צירקל אחותו השכולה של סגן יונתן צריקל ז״ל שנפל בלבנון ב97’, שילה כץ מארגון NCJW, ניצול השואה אברהם רות, עו"ד חנאן אלסאנע, מנהלת הקו החם והמרכז לזכויות נשים בדואיות ועידו גלילי, קצין לוחם בגבעתי מאחים לנשק. כמו כן, אושיק לוי ידבר על יהונתן גפן ז״ל וישיר את ״יונתן סע הביתה״. 

ממארגני ההפגנות נמסר עוד: "למול הרצון של הממשלה לחסל את צבא העם, את הדמוקרטיה והכלכלה, מאות אלפים יוצאים זהו השבוע ה-16 להגן על המדינה. מול מסע ההרס, אנו נעמדים כחומה בצורה להגן על ביתנו וערכינו, ערכי מגילת העצמאות. הציבור מבין שחרב הדיקטטורה עוד מונחת על צווארו, מאיימת להרוס את כל מה שבנינו ולקרוע את העם".