בצל האפשרות למינוי אפשרי של השרה מאי גולן (הליכוד) לקונסולית בניו יורק, התייחס היום (ראשון) גורם בכיר בליכוד לסוגיה והבהיר מהם סיכויה של גולן להתמנות לתפקיד זה.

ארה"ב על מינויה המסתמן של מאי גולן לקונסולית: "לא מסכימים עם הרטוריקה שלה"
מאי גולן חושפת מדוע לא שירתה בצה"ל וטוענת: "לא אגיע לטקס יום הזיכרון מסיבות טכניות"

"העניין עדיין פתוח, אך נכון לעכשיו יש יותר סיכויים למינוי בועז ביסמוט לשגריר בצרפת מאשר למינויה של מאי גולן לקונסולית בניו יורק", טען אותו גורם, "יש לשים לב כי נתניהו צריך למנות רק אחד מן השניים במטרה להכניס לכנסת את הנציג הדרוזי".

חברת הכנסת מאי גולן נואמת במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
חברת הכנסת מאי גולן נואמת במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כזכור, אפשרות מינויה של גולן לתפקיד עוררה סערה, לאחר שוודנט פאטל, סגן דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נשאל כיצד מחלקת המדינה בארה"ב תתמודד עם חברת כנסת שהתבטאה באמירות שנויות מחלוקת בעברה, כאשר העידה על עצמה כי היא "גזענית גאה". פאטל השיב: "אנחנו מגנים רטוריקה כזו, ומאמינים שהתבטאויות מעין אלו עלולות להיות הרסניות כאשר הן מגיעות מאדם בעמדת כוח". 

כידוע, ראש הממשלה נתניהו הציע השבוע לחברת הכנסת גולן לכהן כקונסולית, על אף שלאחרונה הודיעו במפלגה כי היא תמונה לשרה לענייני קידום מעמד האישה. על פי דיווח בחדשות 12, הדבר הוצע כחלק מניסיונו של נתניהו "לפרק" את מחנה לוין בליכוד. עם זאת, מטעם מפלגת הליכוד טענו כי ההצעה שהוגשה לגולן נעשתה משיקולים מקצועיים וללא כל קשר לשר המשפטים.