מספר משפחות שכולות מבאר שבע פנו לראש העיר ומחו על הגעתו הצפויה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לטקס האזכרה הממלכתי בבית העלמין הצבאי במקום.

"רק רוצות שקט": אלמנת צה"ל מתנגדת למחאה הצפויה נגד בן גביר ביום הזיכרון
להתאחד ולכבד את בתי העלמין | הרמטכ"ל הלוי בטור מיוחד ליום הזיכרון
נתניהו, לפיד, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת: "ביום הזיכרון השאירו את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין"

דוד קורקוס, יו"ר בית יד לבנים בבאר שבע ואחיו של שמואל סמי קורקוס ז"ל שנפל במלחמת יום הכיפורים, שוחח הבוקר (ראשון) עם יריב אופנהיימר וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים: "ההכנה נעשית על ידי אלי בן שם שעשה כל מה שהוא יכול כדי להרגיע את השטח. הוא קיבל את האישור של ראש הממשלה, שר הביטחון, גנץ ולפיד כדי שייצאו עם מסמך מוסכם על כולם שצריך להרגיע את השטח".

"יחד עם זה, אני מאוד חרד, כי כפי שידוע לך השר בן גביר יגיע לב"ש. יש כאלה שתומכים בו ויש כאלה שמתנגדים לו ואני חרד ממה שעלול לקרות. אני מקווה מכל הלב שכל המשפחות וכל המשתתפים בטקס יעשו מאמץ לשמור על קדושת המקום. אני לא יכול להגיד אם אני בעד או נגד. אני בעד זה שכל מי שיגיע לבית העלמין ינסה להרגיע את השטח. יעשה את כל המאמצים כדי לא להתסיס ולא להרגיז צד זה או אחר", הוסיף.

לדבריו, "שר הביטחון החליט שכל מה שהיה עד עכשיו, זה מה שיהיה ואנחנו לא יכולים להשפיע מי יגיע ומי לא.  בית העלמין מפוצץ באנשים. עומדים אחד ליד השני, צמודים, כי המקום הוא קטן והמשפחות גדולות. לא רק המשפחות מגיעות, גם החברים וגם בני הדודים, כל מי שיש לו יחס כלשהו לחלל - הם מגיעים".

"לדוגמה, אצל אחי, גם אשתו והבנות שלה והנכדים שלו והאחיות שלי, ואנחנו שש אחיות ואח אחד - כולם מגיעים. תאר לעצמך איזו צפיפות יש שם. מספיק שבן אדם אחד יגיד מילה לטובה או נגד השר, והשני עונה לו. מה יהיה? מי יכול למנוע את זה? מי יכול בכלל להשתלט על מצב כזה?", הוסיף.

נתניהו בהצהרה לקראת יום הזיכרון: "להשאיר את הוויכוח מחוץ לבתי העלמין, אחדות היא צו השעה"

על מהלך הטקס סיפר קורקוס כי "אחרי הצפירה, מיד הטקס. הטקס הצבאי הרגיל. אומרים קדיש, אל מלא רחמים. ואז נציג הממשלה עולה לבמה, לפודיום ומדבר. כן, אני מאוד חרד. כרגע גמרנו ישיבה עם מפקד המשטרה שיכריע על כל הנושא שם, והוא אמר בצורה חד משמעית - 'יהיו הרבה כוחות ביטחון, אבל אף אחד לא יתערב ולא ישתיק ולא יגיד מילה אחת להורה כזה או אחר'".

"אי אפשר למנוע אותם. אי אפשר למנוע מהם להגיע. לצערי, דרך אגב, יש משפחות שהודיעו כבר שהן לא יגיעו. אני לא ארגיש כעס עליהם. כל אחד מבטא את הכאב שלו בדרך שלו. האם מישהו יכול להגיד מילה אחת לאם ששכלה את הבן שלה? מישהו יכול להגיד לה בכלל משהו? אי אפשר למנוע את זה, גם לאלה שבעד וגם לאלה שנגד. אנחנו נשתדל להרגיע אותם. זה מה שסיכמנו כרגע עם מפקד המשטרה, שייגשו למשפחה הזאת וינסו להרגיע אותה ולדבר איתם בנועם, אבל חלילה, לא בכוח ולא בשום דבר אחר", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm