עדכונים חיים

השבוע ה-18 ברציפות: המונים הפגינו נגד הרפורמה המשפטית

ההפגנות נערכות לאחר יום מחאה בחמישי. ההפגנה המרכזית נערכה בשדרות קפלן בתל אביב, בכמה ערים יתקיימו צעדות מחאה

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הפגנות בעשרות יישובים ברחבי הארץ נערכו הערב (שבת) במחאה נגד הרפורמה המשפטית. ההפגנה המרכזית תיערך בשדרות קפלן בתל אביב, ובמקביל ייערכו מחאות בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובערים נוספות.

כמו כן, בכמה ערים יתקיימו צעדות מחאה לעבר ההפגנות המרכזיות. בתל אביב יערכו ארגוני השטח מצעד שיצא מכיכר הבימה תחת הכותרת "דם על הידיים", במחאה על היעדר צעדים ממשלתיים בנוגע לאלימות נגד נשים. במטה המחאה הודיעו לפני ההפגנה כי הם דורשים מראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להגיע להכרעה בנוגע להידברות בבית הנשיא כבר בשבוע הקרוב - או לסיימה. בהפגנה צפויים מובילי המחאה להתייחס למשא ומתן ולצעדי ההמשך של המחאה.

בני גנץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

גנץ: "אם לא תהיה התקדמות לפתרון - נעשה הערכה מחודשת"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם בנתניה: "באתי לדבר איתכם על אהבה. האהבה הזאת שלחה אותי להיות לוחם בצה"ל, והיא תשאיר אותי להיאבק על דמותה של מדינת ישראל. רוצה להגיד לכם תודה רבה על המאבק שלכם - מאבק חשוב. במרחק כמה צמתים מכאן יש מפגינים שחושבים אחרת, אני מכבד את כולם - לא אתן לשנאה להשתלט עליי. אם לא תהיה התקדמות לפתרון - נעשה הערכה מחודשת".

מעריב אונליין
ציפי לבני צילום: אבשלום ששוני

לבני: "הימים האלה הם שעת מבחן, אם נמצמץ ולו לרגע הם ינצלו את ההזדמנות"

ציפי לבני בהפגנה בתל אביב: "הימים האלה הם שעת מבחן, דווקא כשנדמה שחקיקת הזוועה נדחתה ויש שיחות. דווקא עכשיו אנחנו חייבים להבין שהאיום לא הוסר והוא מרחף מעלינו, ודווקא עכשיו אנחנו חייבים להתייצב. כי אם נמצמץ ולו לרגע הם ינצלו את ההזדמנות, נמצמץ ויעבור חוק ההשתמטות".   לפי הערכות: כ-135 אלף מפגינים.





מתן וסרמן

בקדמת הצעדה השבוע בקפלן: הסיסמה "אזרח סוג מת"

בקדמת הצעדה השבוע בקפלן הסיסמה "אזרח סוג מת" במחאה על הפשיעה בחברה הערבית. פעילי מחאה יהודים וערבים נושאים תמונות של הקורבנות לצד תמונות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

המחאה נגד הפשיעה במגזר הערבי (צילום: אבשלום ששוני)המחאה נגד הפשיעה במגזר הערבי (צילום: אבשלום ששוני)

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום:מחאת הסטודנטים)

המחאה נגד הרפורמה בחיפה

כתבי מעריב אונליין
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

"מצעד דמעות הדם" בכיכר הבימה

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
לפיד בהפגנה נגד הרפורמה מול הכנסת צילום: אריק מרמור פלאש 90

לפיד: "הממשלה הזו לא ויתרה על החקיקה, יריב לוין עדיין איש מסוכן"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נאם בהפגנה בעיר רחובות. הוא אמר: "אל תטעו, אל תתבלבלו, הממשלה הזו לא ויתרה על החקיקה המטורפת שלה. יריב לוין עדיין איש ומסוכן, בן גביר וסמוטריץ' לא הפסיקו להיות האנשים הכי קיצונים במדינת ישראל. נתניהו עדיין חושב שככה הוא יבטל את המשפט שלו. יש רק דבר אחד שיכול לעצור אותם: אתם". 

 "הצוות שלנו יושב היום בבית הנשיא. אנחנו נהפוך כל אבן כדי לבדוק אם יש סיכוי להגיע להסכמה היסטורית שתלווה אותנו מאה שנה קדימה, אבל אנחנו לא ניתן להם סתם למשוך זמן כדי להציל את הממשלה שלהם. הממשלה לא יכולה לנהל שיחות בבית הנשיא, ובו בזמן להכפיש את שופטי בג"ץ ולשלוח ביריונים לרחובות. הממשלה צריכה להוריד את כל החוקים משולחן הכנסת והם צריכים להבין – לא יהיה מצב שבו הקואליציה תבחר לעצמה שופטים. זה לא הולך לקרות. לא במשמרת שלנו", הוסיף.

מעריב אונליין