עדכונים חיים

ראשי האופוזיציה יתכנסו לישיבה מיוחדת להחליט על הנציג בוועדה לבחירת שופטים

המתיחות באופוזיציה סביב המועמדות לנציגות הוועדה למינוי שופטים נמשכת. ראשי האופוזיציה יתכנסו ברביעי הקרוב לישיבה, בה ינסו להגיע להסכמות בנושא נציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים

ראשי האופוזיציה ראשי האופוזיציה (צילום: אבשלום ששוני)

על רקע המתיחות באופוזיציה סביב המועמדות לנציגות בוועדה למינוי שופטים, ראשי האופוזיציה צפויים להתכנס ביום רביעי הקרוב לישיבה מיוחדת, בה ינסו להגיע להסכמה על מועמד האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים. הבחירה צפויה להיות בין קארין אלהרר (יש עתיד), פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) ואפרת רייטן (העבודה). 

ח"כ מיש עתיד תומך במחאה נגד רוטמן: "הוא הפנים של הניסיון לפגוע בחופש"
בצל המתיחות מול איראן - דיווח בטהרן: "נעצרה חוליית טרור המקושרת לישראל"

מוקדם יותר היום (שני), ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד נשא היוםהצהרה לתקשורת במסגרת ישיבת סיעתו. לפיד שלח מסר לגנץ ואמר: "תפקידי כראש האופוזיציה לבחור מועמד ולהוביל, בחרנו בקארין אלהרר והודענו זאת לפני שלושה שבועות". עם זאת, חברת הכנסת אפרת רייטן מהעבודה, הודיעה במהלך ישיבת הסיעה, כי היא הגישה מועמדות לוועדה. בתוך כך, בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים תתקיים ב-14 ביוני. 

אופיר אקוניס צילום: יונתן זינדל פלאש 90

דני דנון: "הנציג מטעם הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים צריך להיות של הליכוד"

חבר הכנסת דני דנון התייחס במהלך סיעת הליכוד לבחירת הנציג מטעם הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים: "עם כל הכבוד, הסיכומים במו"מ הקואליציוני, שהתנהלו באופן חובבני, לגבי נציג הקואליציה בועדה לבחירת שופטים, היו על בסיס ההנחה שלקואליציה יהיו שני נציגים ח"כים בוועדה. כעת, אם ההבנה היא שלקואליציה יהיה נציג אחד בועדה הוא לא יכול להיות של בן גביר. הנציג חייב להיות של הליכוד".

מעריב אונליין
בנימין נתניהו צילום: Abir Sultan/Pool via REUTERS

נתניהו: "הרפורמה לא מתה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך ישיבת סיעת הליכוד, לסוגיית הרפורמה המשפטית וטען כי הקואליציה לא ויתרה על המשך קידומה: "הרפורמה לא מתה אבל אנחנו עושים כל מאמץ בהידברות כדי להגיע להסכמות רחבות".

מעריב אונליין
בצלאל סמוטריץ' בישיבת הציונות הדתית צילום: מתן וסרמן

סמוטריץ: "השמאל תמיד נהג באלימות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את האירוע שאירע אתמול, במהלכו יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הותקף מילולית, בעת שנכח באירוע באוניברסיטת תל אביב. "אתמול נפל דבר בישראל. מהדורות החדשות בזו אחר זו נרמלו אלימות. אין לכך שום הגדרה אחרת. מהדורות החדשות ואנשי האופוזיציה חסרי האחריות בהובלת בני גנץ ויאיר לפיד. הדם יהיה על הידיים שלכם! משוגעים, רדו ממגדל השן", טען.

הוא טען כי חלקים מהרפורמה המשפטית יקודמו, והוסיף: "יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, חברנו חבר הכנסת שמחה רוטמן הוזמן להשתתף בפאנל באוניברסיטת תל אביב. לכאורה מקום שוחר פלורליזם, אבל רק לכאורה. האלימות שהופנתה כלפי חבר הכנסת רוטמן היתה בלתי נתפסת והמחשבה שחבר כנסת בישראל מגיע למוסד אקדמי בליווי שוטרים ומאבטחים היא מחשבה כואבת ומעוררת תהיה על נושאי שם הדמוקרטיה לשווא".

מתן וסרמן
בני גנץ בישיבת המחנה הממלכתי צילום: מתן וסרמן

גנץ: ״לא יהיו הסכמותבבית הנשיא בלי להבטיח שאין פרק ב' של החקיקה"

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי בני גנץ נשא דברים בפתח הישיבה, וטען כי בכוונת נתניהו לחזור לחקיקת הרפורמה המשפטית, גם במידה ויגיעו להסכמות במהלך השיחות שמתקיימות בבית הנשיא: ״לא יהיו הסכמות בבית הנשיא בלי להבטיח שאין פרק ב' של החקיקה. ללא הסכמות - לא ניתן לנתניהו צ'ק פתוח״.

"מטרת השיחות בבית הנשיא היא להגן על הדמוקרטיה, ולשמור על אחדות העם למרות הממשלה הרעה הזו", תקף והוסיף: "קבענו עקרונות ברזל, בראשם – אי פוליטיזיציה של מערכת המשפט. לא שופטים, לא יועמ"שים, לא אף שומרי סף. אף אחד לא יהיה תחת שליטה פוליטית או בחירה פוליטית בלעדית. ומצד שני, אנחנו פתוחים לכל פתרון שיעמוד בעיקרון. אנחנו כן נכונים ורוצים להגיע להסכמות", הוסיף. 

מתן וסרמן
מרב מיכאלי צילום: מארק ישראל סלם

יו"ר מפלגת העבודה מיכאלי: "זה הזמן להתכנס ולהחליט יחד על מועמדת מוסכמת לוועדה"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, נאמה במסגרת ישיבת סיעת העבודה והתייחסה למתיחות באופוזיציה סביב הוועדה למינוי שופטים. חה"כ מיכאלי אמרה: "אני קוראת לחבריי באופוזיציה, זה הזמן להתכנס ולהחליט יחד על מועמדת מוסכמת לוועדה למינוי שופטים. הבחירה צריכה להיות מבוססת עם ניסיון וכלים מתאימים כך שנוכל לשמור על מה שהמחנה הליברלי יוצא בגללו לרחובות 20 שבועות הרצף. במקביל, אין ספק שהאופוזיציה צריכה לבחור מועמדת מוסכמת ולא לפצל קולות. לפיד וגנץ הגיעו להסכמה עם כל חברי סיעות האופוזיציה. זאת שעה מאוד דרמטית במדינת ישראל וחשוב שנוכל לעשות את זה".

מעריב אונליין
אפרת רייטן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חה"כ אפרת רייטן: "מגישה את מועמדותי לוועדה לבחירת שופטים"

מעריב אונליין
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד צילום: מתן וסרמן

ח"כ לפיד תוקף את הממשלה על רקע "חוק הציונות": "תחשבו איך מרגיש הבוקר לוחם דרוזי"

ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף בחריפות את הממשלה על רקע הצעת החוק "הציונות כערך מכריע", שעלתה לדיון בישיבת הממשלה אמש. לפיד אמר כי "תדמיינו לרגע, תנסו, שאתם דרוזי. דרוזי צעיר, שהיה לוחם בגולני. היה בג'נין ובשכם. סיכן את חייו פעם אחר פעם. יש לו בן דוד שנהרג בפעולה. קבור בבית הקברות בבית ג'אן. אמא שלו לובשת רק שחור. דרוזי שהוציא תואר ראשון, והוא עובד, ומשלם מיסים, וכמו כל הצעירים בגילו לא יודע איך הוא יקנה דירה".

"דרוזי שעושה מילואים כל פעם שקוראים לו. כל פעם שיש סגר, לפחות שלושה חגים בשנה. יש לו בדיחות על זה עם החברים בגולני, על זה שליהודים יש כל כך הרבה חגים. היום ממשלת ישראל הודיעה לו שהיא עומדת להעביר החלטה שאומרת לו – אתה רק דרוזי. הם קוראים לזה חוק הציונות, אבל זה לא ציונות. זו גזענות. לפי החוק הזה אם יהודי השתמט מהצבא, הוא יקבל יותר ממנו. אם יהודי היה בישיבה בזמן שהוא לחם בשכם, הוא יקבל הנחה גדולה יותר בקניית דירה. אם הוא והיהודי ינסו להתקבל לאותה עבודה, היהודי יתקבל והוא לא, כי הוא דרוזי".

מתן וסרמן
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ח"כ ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו: "ממשלת ישראל מתבלבלת"

חבר הכנסת אביגדור ליברמן, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, נאם בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו ואמר: "ממשלת ישראל מתבלבלת - מנסה להחליף את המעשים בסיסמאות. בנושא יוקר המחייה, אנחנו כרגע מצפים שהממשלה תמשיך את המדיניות הקודמת. כל הצווים על ביטול המכס של שורת מוצרים כמו חלקי חילוף לרכבים, מוצרי בנייה, רהיטים וכו', כל הצווים האלו מסתיימים ביום חמישי קרוב. צריך דחוף להאריך אותם - במקרה ולא זו עוד עליית מחירים וסחרור אינפלציוני".

מעריב אונליין
דני דנון צילום: רם משה

דני דנון: הנציג בוועדת השופטים מטעם הקואליציה חייב להיות של הליכוד"

חבר הכנסת דני דנון טען במהלך סיעת הליכוד, כי על נציג הקואליציה בוועדה למינוי שופטים, להיות ממפלגת השלטון: "עם כל הכבוד, הסיכומים במו"מ הקואליציוני, שהתנהלו באופן חובבני, לגבי נציג הקואליציה בועדה לבחירת שופטים, היו על בסיס ההנחה שלקואליציה יהיו שני נציגים ח"כים בוועדה. כעת, אם ההבנה היא שלקואליציה יהיה נציג אחד בועדה הוא לא יכול להיות של בן גביר. הנציג חייב להיות של הליכוד".

מעריב אונליין