עדכונים חיים

הסיעות הערביות: "מוכנים להיפגש עם נתניהו בעניין הפשיעה במגזר"

מפלגות הכנסת מקיימות היום את ישיבות הסיעה השבועיות שלהן. יו"ר האופוזיציה תקף: "האזרחים קורסים תחת יוקר המחיה". ליברמן קרא לראשי האופוזיציה לחדול מקיום השיחות בבית הנשיא: "תפסיקו עם המשחק הזה"

אחמד טיבי, איימן עודה אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפלגות הכנסת מקיימות היום (שני) את ישיבותיהן השבועיות. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, קרא בפתח ישיבת סיעתו לחדול מהשיחות בבית הנשיא בסוגית הרפורמה המשפטית: "מתן לגיטימציה לכל ההפיכה המשפטית". לפיד תקף: "האזרחים קורסים תחת יוקר המחיה".

טלי גוטליב תוקפת בעקבות מינוי המקורב לדרעי: "אל תהיו מריונטות"
נתניהו תוקף בוועדת יוקר המחייה: "היצרנים והמפיצים איבדו את הבלמים"

מנסור עבאס: "חנו מצפים מנתניהו לאמץ את המסמך שהגשנו למיגור הפשיעה בחברה הערבית"

יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "יש צעדים אפקטיביים שנעשו בממשלה הקודמת שהביאה לריסון הפשיעה ולכן מפלגת רעם שעוקבת ולומדת ומקדמת את הנושא לאורך השנים ולהביא לירידה משמעותית, רעם הגישה שוב לנתניהו את הדרישות שלה, נתניהו ציריך לקבל החלטות ולפעול בהתאם להן.

"אנחנו מוכנים לכל שיתוף פעולה שיביא לחסוך בחיי אדם אבל מצד שני המטרה היא לא הישיבה עצמה, המטרה היא להיענות לדרישות של החברה הערבית ולאמץ את המדיניות היעילה שהביאה לשינוי בתוצאות. אנחנו מאמצים גם את המסמך של חדש תעל בנוסף למסמך המקיף המשמעותי והאפקטיבי של רע"ם שהוגש למשרד ראש הממשלה".

מעריב אונליין

חד"ש-תע"ל על האלימות בחברה הערבית: "אין לנו הפריבילגיה לא לפגוש את נתניהו בנושא, קוראים לרע"מ להצטרף"

סיעת חד"ש-תע"ל התייחסה לאלימות המשתוללת בחברה הערבית בישיבת הסיעה. יו"ר חד"ש איימן עודה פתח ואמר: "אנחנו היום עומדים על 68% מההרוגים. נתניהו קרא לנו לפגישה אחרי הצעה שסיעת חדש-תעל יזמה עם 40 חתימות ולנו אין הפריביליגיה להגיד שאנחנו לא רוצים לפגוש את ראש הממשלה בנושא הזה. חשוב לי לפנות לרעם ולהגיד אם אנחנו מוכנים לפגוש את נתניהו, זה הזמן לשבת ולהכין מסמך ביחד ונלך בצורה אחידה על מנת לנצח את הפשיעה באוכלוסייה הערבית".

אחמד טיבי הוסיף: "בשבוע שעבר, חדש תעל יזמה 40 חתימות בנושא הפשיעה והצגנו את הנתונים הקשים. היינו מעדיפים להוציא מסמך יחד עם רעם אבל שמענו שהם הוציאו מסמך נפרד. אז נאלצנו להוציא מסמך נפרד שיועבר לראש הממשלה ולעיתונאים, במסמך 12 נקודות ויש בו דרישות אופרטיביות מראש הממשלה".

מעריב אונליין
מרב מיכאלי צילום: מארק ישראל סלם

מיכאלי הביעה תמיכה במועמדותה של רייטן: "המתאימה ביותר"

יו"ר מפלגת העבודה הביעה בפתח ישיבת הסיעה, תמיכה במועמדותה של חברת הכנסת אפרת רייטן, לתפקיד נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים: "אנחנו עומדים מאחורי המועמדות של אפרת רייטן, שללא ספק היא המתאימה ביותר. היא הוכיחה את עצמה בקדנציה הקודמת".

מתן וסרמן
יאיר לפיד צילום: מרק ישראל סלם

לפיד: "הממשלה צריכה להודיע שהיא יורדת מההפיכה המשטרית"

לאחר דבריו בנושא יוקר המחיה, התייחס לפיד לסוגית הרפורמה המשפית: "מעל הכל, והחשוב מכל, במקום ועדות כל מה שהם צריכים לעשות זה להודיע שהם יורדים מההפיכה המשטרית. זה ייתן ודאות למשק, ובכלכלה ודאות זה הדבר הכי חשוב. זה יחזיר השקעות זרות שברחו, זה יחזיר לחיים את ההייטק. זה מה שהמדינה הזו צריכה, לא עוד ועדה שהיא תרגיל ריק ונפוח של יחסי ציבור מיותרים".

מתן וסרמן
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צילום: מארק ישראל סלם

לפיד: "הממשלה מקימה עוד ועדה במקום לעשות את העבודה שלה"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, תקף בפתח ישיבת סיעת יש עתיד את התנהלות הממשלה בסוגית יוקר המחיה: "הממשלה כינסה היום את הוועדה לטיפול ביוקר המחיה. אבל יש כבר ועדה כזו, היא הוקמה לפני חצי שנה וקוראים לה הקבינט החברתי. בראשו עומד נתניהו. זה חומר למערכון מצוין בארץ נהדרת אבל זה לא מצחיק, זה עצוב. האזרחים קורסים תחת יוקר המחיה".

"הממשלה מקימה עוד ועדה במקום לעשות את העבודה שלה. הממשלה צריכה לסגור עשרה משרדים מיותרים, לפתוח את השוק לתחרות, לסיים את החקיקה של רשת ביטחון לעצמאיים ולפתור סוף סוף את המריבה בין השרים בן צור וברקת. הוועדה היא עוד תרגיל ריק של יחסי ציבור מיותרים", הוסיף. 

מעריב אונליין
אביגדור ליברמן צילום: אריק מרמור פלאש 90

ליברמן נגד המשך ההידברות בבית הנשיא: "חיזוק שלטונו של נתניהו"

בפתח ישיבת ישראל ביתנו, קרא יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן לעצור את ההידברות בבית הנשיא: "אני לא יודע מי אשם בכישלון המשא ומתן. בכל אופן, ניסיון להגיע להסכמה בבית הנשיא, מבחינתי אם יגיעו לזה, זה חיזוק שלטונו של נתניהו, מתן לגיטימציה לכל ההפיכה המשפטית. עזרה לנתניהו בניסיון שלו למסמס את המחאה".

עוד הוסיף: "מכה קשה לרצון לכונן את החוקה ולהקים בית משפט לחוקה. אני חוזר ואומר לראשי האופוזיציה - תפסיקו עם המשחק הזה. אתם פשווט פוגעים ביכולת לשלנו לערער על שלטון נתניהו, ובסיכוי לכונן חוקה בעתיד. כל המהלך הזה מה שאני שומע עליו גורם רק לנזק".

מעריב אונליין