עדכונים חיים

אביגדור ליברמן טוען: הקואליציה והאופוזיציה בדרך להסכמות

הסיעות השונות בכנסת התכנסו היום לישיבות השבועיות, כאשר בפתחן נשאו ראשי המפלגות דברים לתקשורת

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: מרק ישראל סלם)

הסיעות השונות בכנסת התכנסו היום (שני) לישיבות הסיעה השבועיות, כאשר בפתחן נושאים ראשי המפלגות דברים לתקשורת. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, טען כי בהמשך השבוע יפורסמו הסכמות בסוגית הרפורמה המשפטית, הוסיף כי הן יובילו לחזרתו של דרעי לממשלה, ויצא כנגדן.

לפיד וגנץ יסכימו? הדיל שמגבשים בקואליציה לקראת ההצבעה על הוועדה למינוי שופטים
מתיחות בין נתניהו ולוין? ח"כ מהליכוד שופך אור על היחסים בין השניים

בצלאל סמוטריץ' צילום: מארק ישראל סלם

סמוטריץ': "אותם אנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם, אוחזים באלימות ומסיתים"

השר בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח ישיבת סיעתו: "את המאבק ביוקר המחיה הגדרתי כיעד מרכזי בעבודתי במשרד. תראו, זה לא סוד שקיבלנו ירושה איומה. בשנה וחצי בלבד הממשלה הקודמת הספיקה לעשות מהלכים קשים שפגעו קשות באזרחי ישראל. כשמוסיפים לזה את המשבר העולמי שפוקד את כל כלכלות העולם, מקבלים את התוצאה איתה אנו מתמודדים עכשיו. ברוך השם, לישראל יש חוסן כלכלי והיציבות שלה איננה מוטלת בספק. בשבוע שעבר הייתי בכנס ה-OECD בפריז, שם השתתפתי בדיונים רבים ופגשתי משלחות רבות מהעולם, כולל את מנכ"ל ה-OECD.

"כל מי שפגשתי ציין את החוסן הכלכלי של מדינת ישראל ואת היותה אחת מן הכלכלות היציבות בעולם. העובדה הזו תסייע ומסייעת לנו במאבק ביוקר המחיה. בתקציב האחרון ביצענו מהלכים משמעותיים שיטפלו בבעיות שורש ביוקר המחיה. הקמנו צוות בין משרדי ו-ועדה שתפעל במהירות ותגבש חוק שיפרק את המונופולים ששולטים בסל המזון של כולנו. אנחנו עובדים בימים אלה בכוחות משותפים על מנת לבדוק את רווחי היתר של הבנקים מתוך רצון להוריד להם את החשק לעשות הון על גבו של הציבור. והרשימה עוד ארוכה. אנו נמשיך וניאבק ביוקר המחיה, נהפוך כל אבן ונעשה הכל כדי שסל המזון והמחיה בישראל יהיו הגונים יותר, נכונים יותר וצודקים יותר", הוסיף.

אנה ברסקי
אחמד טיבי צילום: מארק ישראל סלם

טיבי: "החברה הערבית מוכת קורבנות, עם ייצוג יתר בקורבנות פשיעה"

ח"כ אחמד טיבי אמר בפתח ישיבת סיעת חד"ש-תע"ל: "מכת הרציחות והמספרים הדמוניים שעולים יום אחרי יום ולפעמים תוך כדי אותו יום נבעו מכמה סיבות, השר לביטחון לאומי הכושל שהיה עד כה, עוין את האוכלוסיה הערבית. אני לא חושב שזה מזיז לו שיש כל כך הרבה נרצחים בחברה הערבית, הוא עסוק בטיפולי שיניים של אסירים, בזמן רחצה במקלחות. ההתנגדות שלנו לפשיעה היא התנגדות מעשית, עקרונית, הומנית, יש נקודה שאני חייב להזכיר אותה - טיפול נפשי לילדים של המשפחות שבניהם נרצחים או לתלמידים.

"לא מדברים הרבה על זה, גם התלמידים הערבים זקוקים לסיוע נפשי, בגלל הטראומה הזו, רצח הוא רצח, אנחנו גינינו ומגנים רצח נשים הוא דבר חמור ביותר כך גם הרצח הנורא של שרית אחמד", הוסיף.

מתן וסרמן
איתמר בן גביר צילום: מארק ישראל סלם

בן גביר: "מתנהל נגדי קמפיין שקוף של חבורת רוקדים על הדם"

השר איתמר בן גביר אמר בפתח ישיבת סיעתו: "מתנהל נגדי קמפיין שקוף של חבורת רוקדים על הדם, אלה שחושבים שהזיכרון הציבורי כל כך קצר שאפשר למכור לכולנו שבתקופת בר לב וסגלוביץ' היה כאן שוויץ. חושבים ששכחנו אלפי שוטרים שהתפטרו, עבירות פרוטקשן והפיכת ישראל למערב פרוע בתחום הנשק. את הירושה הזו קיבלנו מהממשלה הקודמת ועכשיו צריך להודות - אנחנו מתקנים".

"השגנו 9 מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי, המשרד הזה מוביל בין היתר לעלייה במשכורות השוטרים, בהקמת משמר לאומי, בתוספת של אלפי תקנים למשטרה, כדי לחזק את השוטרים בשטח, נכון זה לוקח זמן, גם היום הממשלה פועלת בחודשים האחרונים בעלייה גדולה של תפיסת האמל"ח, לעומת 2022. בשנה הזו נתפסו 1,287 כלי ירייה בהשווה ל-1,041, יש הישגים המשטרה עובדת אבל עדיין הרחוב מדמם", הוסיף. 

מעריב אונליין
מרב מיכאלי צילום: מארק ישראל סלם

מיכאלי: "בן גביר לא עומד בפיתוי ורוצה לעצור את כולם בחזרה"

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, תקפה בפתח ישיבת הסיעה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "בתקופת השר בן גביר כשר לביטחון לאומי יש גל אלימות חסר תקדים. הוא נעצר כל כך הרבה פעמים על כך הרבה עבירות, שהוא לא עומד בפיתוי ורוצה לעצור את כולם בחזרה".

 "לא נעים להם שמפגינים מולם, ממשלה מעופפת שמטיילת בעולם על חשבון הציבור, מתבכיינת כשמפגינים מולה. 102 קורבנות, עשרות אנשים שנרצחו, אלימות בכל פינה", הוסיפה. 

מעריב אונליין
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי צילום: אנה ברסקי

גנץ על טענות ליברמן: "לא יודע על סמך מה אמר את הדברים"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לטענותיו של ליברמן, לפיהן השיחות בבית הנשיא בסוגית הרפורמה המשפטית יגיעו השבוע להסכמות, מה שיוביל את חזרתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לממשלה. "לא יודע על סמך מה ליברמן אמר את מה שאמר, אני לא מכיר את הדברים", ציין לאחר שנשאל בנושא.  

מעריב אונליין
בני גנץ צילום: מרק ישראל סלם

גנץ על השיחות בבית הנשיא: "יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחס בפתח ישיבת סיעתו, לשיחות שנערכות בבית הנשיא בסוגית הרפורמה המשפטית. "כמעט מהרגע הראשון אני שומע דיבורים על כך שצריך לפוצץ את המגעים – גם מצד מתנגדי ההפיכה המשטרית וגם מצד תומכיה. אבל מה לעשות, בסוגייה כל כך רגישה נדרשת עבודה יסודית, שבסופה, גם אם אף צד לא יקבל את רצונו המלא – מדינת ישראל תקבל את מה שהיא צריכה, ואת מה שרוב הציבור רוצה", ציין. 

עוד הוסיף: ״אני שומע כל הזמן על נוסחאות ו'דילים' אבל יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות – לבחור נציג קואליציה ואת נציגת אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים. זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים". 

מעריב אונליין
מנסור עבאס צילום: יעל צור

מנסור עבאס: "מה המסר ששולחת ממשלת ישראל לחברה הערבים בימים אלה?"

מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, התייחס בפתח ישיבת סיעתו להמשך החיסולים בחברה הערבית: "לא קיבלנו תשובה וצעדים שננקטו ע"י הממשלה. אנחנו בעלייה מתמדת, בדרך לקסטרופה אמיתית ומשבר עמוק". 

הוא ביקר את התנהלות נתניהו בנושא: "ראש הממשלה בסופו של דבר הקים ועדה, ואנחנו נצטרך להמתין בלי ציפיות. האחריות היא על נתניהו שמינה את בן גבר לתפקיד השר. מה המשמעות של הריסת בתים ביום הזה בנגב? מה בוער לממשלת נתניהו להרוס בתים בנגב ביום הזה? על אף שאנחנו ממשיכים ללקק את הפצעים שלנו. האזרחים הערבים חשים תחושה של הפקרות, הביטחון האישי שלנו נפגע רבות. 

מעריב אונליין
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "ההסכם המסתמן בבית הנשיא יפורסם השבוע, מהותו - חזרתו של דרעי לממשלה"

יו"ר ישראל ביתנו טען כי בהמשך השבוע, צפוי להיחתם הסכם בסוגית הרפורמה המשפטית: "ההסכם המסתמן בבית הנשיא, שלהערכתי יפורסם לאחר הבחירות לוועדה לבחירת שופטים. ההסכם הזה הוא רע למדינת ישראל, יש אמנם מסך עשן, ומדברים שם על עילת הסבירות ויועצים משפטיים".

עם זאת, טען: "מהות ההסכם היא חזרתו של דרעי לממשלה, בתמיכתם של גנץ ולפיד. אני מקווה שהם יתעשתו ולא יתנו לזה יד. כי ברגע שדרעי חוזר לממשלה, זה חיזוק משמעותי לקואליציה החרדית-משיחית של נתניהו".

מעריב אונליין
אביגדור ליברמן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ליברמן תקף: "תדמיינו לאיזה נזק נדרדר אם הקואליציה תמשיך להתקיים"

ליברמן תקף בחריפות את התנהלותה של הממשלה הנוכחית : "הקואליציה הזאת הצליחה תוך חמישה וחצי חודשים לגרום לנזק אדיר למדינת ישראל. החזרה של דרעי מחזקת את הממשלה והיא תוכל להישאר עוד ארבע וחצי שנים".

עוד הוסיף: "תראו מה קורה בסוגיה האיראנית, ביטחון הפנים וסוגיות נוספות, תדמיינו לאיזה נזק אנחנו נידרדר אם היא תמשיך להתקיים. אני אנסה למנוע זאת. אפגש השבוע עם גנץ, לפיד והנשיא הרצוג. אדבר איתם על הסוגיה הזו, ולעשות הכול כדי שההסכמה הזו לא תצא לפועל".

מעריב אונליין