עדכונים חיים

לאחר ניסיון לחסום את נתיבי איילון: רבבות הפגינו ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית

בצל המתיחות לקראת יום הזיכרון שיתקיים ביום שלישי, הפגנות נגד הממשלה התקיימו אמש בקריית הממשלה שבתל אביב ובעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ

מיצג נרות לזכר הנופלים במערכות ישראל, במהלך ההפגנה נגד הרפורמה בתל אביב מיצג נרות לזכר הנופלים במערכות ישראל, במהלך ההפגנה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אריק מרמור פלאש 90)

ברקע המתיחות הגוברת בחברה הישראלית לקראת יום הזיכרון, המחאה נגד הרפורמה המשפטית התקיימה אמש (שבת) זה השבוע ה-16. לטענת המפגינים, מעל 380 אלף בני אדם הגיעו להפגנות ברחבי הארץ, ובהם 165 אלף איש בהפגנה המרכזית בקריית הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב, והיתר בעשרות מוקדים מצפון ועד דרום המדינה. 

אח שכול בהפגנה בבאר שבע: "אין לנו את הכוחות להיות חלק מוויכוח ציבורי ומחאה פוליטית"

ישראל שור, אחיו של סגן אבידע ז"ל שנפל במבצע אביב נעורים: "אין לנו את הכוחות להיות חלק מוויכוח ציבורי ומחאה פוליטית. אנחנו מבקשים שיניחו לנו להתייחד עם אהובינו. אנחנו מבקשים שיכבדו את האבל שלנו, אנחנו מבקשים שלא להיות חלק מהאנרגיה הרעה ששוטפת את המדינה שלנו. תנו לנו לבכות כפי שאנחנו רגילים מדי שנה, אל תעטפו אותנו בממלכתיות, בנאומים, בפוליטיקה. נכבד כל השתתפות בצער, נוקיע כל ניסיון לקידום אג'נדה פוליטית. פוליטיקאים מימין, משמאל ומהמרכז, אנא מכם, היו איתנו ביום הנורא הזה. בית העלמין היה עבורנו תמיד מרחב סטרילי, ממלכתי, אבל, מכבד ועוטף. פוליטיקאים יקרים, גלו הבנה והמנעו מנאומים נגועים בפוליטיקה, התרסה ואגו".

ארנולד נטייב

מפגינים ניסו לחסום את איילון; השר זוהר: "הפגנה - כן, אנרכיה - לא"

כ-20 מוחים ניסו לרדת לנתיבי איילון באזור יצחק שדה ונבלמו ע"י כוח משטרה. בתגובה, כתב השר מיקי זוהר: "הגיע הזמן שמשטרת ישראל תעשה סוף לשיטה בכך שתוודא שאין יותר חסימת כבישים. חסמת כביש במהלך הפגנה - תובא למעצר מיידי ויוגש נגדך כתב אישום חמור. הפגנה - כן, אנרכיה - לא".
 

אלון חכמון

מפגינים בתל אביב פרצו לנתיבי איילון

אלון חכמון
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בהפגנה בתל אביב נגד הרפורמה צילום: אבשלום ששוני

ראש השב"כ לשעבר דיסקין בת"א: "יש כאן ממשלה לא-לגיטימית מבחינה מוסרית"

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, נאם בהפגנה בתל אביב ואמר: "הממשלה הזו נבחרה אמנם באופן חוקי, אבל בהרכבה המזעזע ובמעשיה הנואלים, זו ממשלה לא-לגיטימית מבחינה מוסרית. להקמתה של ממשלת הסיוט הזו אחראי נאשם בפלילים, שכל כולו עסוק בטובת עצמו, שכל כולו ניגוד עניינים. נתניהו - אתה לא הפיתרון. אתה רוב רובה של הבעיה".

"משום שאנחנו, הכוחות הליבראלים מכל הספקטרום הפוליטי במדינת ישראל, נאבקים על משהו גדול בהרבה מעצירת המהפיכה המשטרית. אנחנו נאבקים על עתיד המדינה, על דמותה של המדינה בה יחיו ילדינו, נכדינו ונינינו", הוסיף.

מתן וסרמן
מיצג נרות לזכר הנופלים במערכות ישראל, במהלך ההפגנה נגד הרפורמה בתל אביב צילום: ללא קרדיט

מאות משתתפים במיצג נרות של המשפחות השכולות בקפלן תל אביב

אנה ברסקי
יאיר לפיד צילום: אלעד גוטמן

לפיד בהפגנה בהוד השרון: "אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון היה מתרחש"

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד בעצרת המחאה בהוד השרון: "השבוע הזה, שבין יום השואה ליום הזיכרון ויום העצמאות, הוא השבוע של הישראליות. ביום שלישי אנחנו נזכר שאנחנו המדינה היחידה בעולם שבה בין היום הכי עצוב ליום הכי שמח, יש בדיוק שישים שניות".

"אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש", הוסיף, "ישראל כבר לא הייתה דמוקרטית. יבוא יום ואתם תספרו את זה לנכדים שלכם ולנינים שלכם. איך בשנת 2023 צעדתם ברחובות עטופים בדגל והצלתם את מדינת ישראל. איך לפני יום העצמאות נלחמתם על המדינה שלכם, נלחמתם וניצחתם".

מתן וסרמן
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בהרצליה צילום: זאב ינאי

החלה ההפגנה נגד הרפורמה בהרצליה

מתן וסרמן
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בחיפה צילום: מחאת הסטודנטים

החלה ההפגנה בשדרות מוריה בחיפה

מעריב אונליין
הפגנה בכיכר הבימה בתל אביב צילום: אבשלום ששוני

הפגנה החלה בכיכר הבימה בתל אביב

מעריב אונליין
מחאת הסטודנטים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב
מפת חסימות הכבישים: