במסגרת תגובתו, השר לוין תוקף את אי הגשת תגובת המדינה במועד, ואת הגשת שתי בקשות דחייה בנושא. עמדתו של לוין היא כי "השר רואה בחומרה את הסחבת במתן המענה לבקשה שאינה מצריכה תשובה מורכבת". תגובתו זה של לוין באה לאחר שהיועמ"שית ביקשה דחייה בתגובתה ליום שישי, וכעת היא מבקשת דחייה נוספת לעוד כחודש.
לגופו של עניין, עמדתו של לוין שנמסרה לבג"ץ ביחס לצו הארעי היא כי "אין עילה למתן צו ארעי, השר מתנגד בתוקף למתן הצו שיש בו פגיעה בציבור עורכי הדין שנגבו מהם כספים ביתר ואין שום הצדקה לטעמו להיעתר לבקשת לשכת עורכי הדין לצו ארעי נוכח היעדר ולו תשתית בסיסית של טענות שיכולות להקים עילה לקבלת העתירה בסופו של ההליך".
התוצאה של החוק הינה כי השימוש היחיד בדמי החבר הסטטוטוריים, יהיה אך ורק למימון את תפקידי הליבה של הלשכה. כתוצאה מכך, דמי החבר יופחתו מיידית ב-20%, והחל משנת 2026 ואילך ב-50% בקירוב. מהרגע שהחוק עבר, גובה דמי החבר הופחת ב-20%. עם זאת, עורכי דין ששילמו את דמי החבר לשנת 2025 בטרם העברת החוק, שילמו אותם במלואם והלשכה ביקשה מבג"ץ שלא להחזיר את הכספים.
לעמדת הכנסת, צו ארעי "יוביל לאפליה שרירותית בין עורכי הדין שהקדימו לשלם את דמי החבר לאלה שטרם שילמו את דמי החבר. כך, עורכי דין שהתעכבו בתשלום דמי החבר, ולא שילמו את דמי החבר עבור שנת 2025 לפני כניסתו של החוק המתקן לתוקף -ייהנו באופן מיידי מהפחתה של 20% בגובה דמי החבר. לעומתם, עורכי הדין מהקבוצה הנפגעת, שמיהרו לשלם את דמי החבר ומן הסתם הניחו שאם יגיע להם החזר כספי יקבלוהו, ייאלצו להשהות את כספם בידי העותרת עד להכרעה בעתירה. זאת, מבלי שקיים שוני רלוונטי, הראוי להכרה משפטית, בין חברי שתי הקבוצות".