לדבריו: "למבקר המדינה סמכות מלאה לבדוק כל עניין שיימצא לנכון, בהתאם לחוק יסוד ולחוק מבקר המדינה. זו אינה עמדה חדשה – כך פעלו מבקרי המדינה גם במלחמת לבנון הראשונה, השנייה ובמבצע צוק איתן. ביקורות על עניינים ביטחוניים הן חלק בלתי נפרד מהעשייה הציבורית של המוסד לאורך השנים".
היועמ"ש טען כי גם במקרים רגישים בעבר, כגון אסון הכרמל, לא נטענה טענת חוסר סמכות: "עורכי הדין שייצגו את השרים לא טענו כי אין סמכות למבקר המדינה. גם כיום לא נטען שאין סמכות – אלא מועלות טענות של שיקול דעת.
כפי שקבעה השופטת וילנר, מדובר בהפעלת שיקול דעת ולא בשאלת סמכות". עוד טען יועמ"ש מבקר המדינה: "אנחנו גוף בלתי תלוי. כל אנשי המשרד פועלים על פי שיקולים מקצועיים בלבד – ולא נענה ללחצים פוליטיים או מערכתיים". היועץ המשפטי חשף בדיון כי מיד עם תחילת הליך הביקורת, ניסה מזכיר הממשלה לעכב את פתיחתה בחצי שנה – אך נענה בשלילה.