לדבריה, "אנחנו כבר לקראת חופשת הקיץ ומי שלא יקבל את הדרגות עד אוגוסט יהיה קשה להבטיח שיקבל אותן בכלל. אנשים מספרים לי שהם שולחים שוב ושוב את המסמכים המבוקשים וזה לא מטופל".
הוסיפה לומר כי "אי אפשר לקבל תשובות דרך הטלפון ולא דרך הדוא"ל ושמעתי שאם מנהלת המעון כבר מצליחת להשיג מענה בטלפון ורוצה לבדוק מה קורה עם הילדים שנרשמו אצלה היא לא יכול לעשות את זה בפניה אחת. היא יכולה לבדוק רק לגבי ילד אחד ולגבי האחרים- צריכה שוב להתקשר, לחכות שעתיים שאולי יענו לה. זו ביורוקרטיה שאי אפשר לסבול אותה".
"כבר בשנים עברו התעכב הסבסוד והרבה הורים הסתדרו חודש-חודשיים בתשלום מלא, אבל בסופו של דבר מי שמבקש סבסוד לא יכול להחזיק עם תשלום כזה 8 חודשים. הרבה הורים עוזבים את המערכת, עוברים למעונות פרטיים לא מפוקחים ומותירים את המטפלות ללא רשומים לשנה הבאה", הוסיפה.
לדבריה, "השינוי הזה יצר קצת כאוס בהתחלה בגלל שחייב לראשונה את שני ההורים להיכנס לזיהוי הממשלתי ולאשר את הנתונים, אבל ב-90% מהמקרים זה נפתר. בגלל האיחור אנחנו מפברואר בתהליך מקביל של רישום וועדות קבלה וזה מייצר הרבה בלאגן ולכן תגברנו את המוקד. הכפלנו את מספר המוקדנים מ-30 ל-63 והוספנו חשבי שכר שמחשבים את הדרגות".
עוד אמרה מאור: "חשוב לציין שאנחנו רואים שנה אחר שנה שבערך 12% מהאנשים שהגישו בקשות לא משלימים מסמכים ולמעשה הבקשה נותרת פתוחה, אולי החליטו לעזוב את המערכת, או שלא רוצים לשתף במידע או כל דבר אחר. בשנה שעברה היה מדובר ב- 21,000 בקשות שלא הושלמו וזה מביא להערכה שהצפי הוא שיאושרו עוד כ-9,000-10,000 בקשות לדרגה".
"כמובן שאף אחד במשרד העבודה לא מעוניין לפגוע ולהתעלל בפונים ולהיפך, למוקד יש אינטרס לסגור פניות מהר כי הם מקבלים תשלום רק על דרגה שנסגרה, ויקבלו תשלום זהה אם יטרטרו מישהו פעם אחת או 20 פעמים. נמשיך את המאמצים לקיצור זמני ההמתנה ובנוסף נעשה בחינה של כל מי שלא קיבל דרגה בגלל מסמכים חסרים, נוציא תזכורות בשבוע הקרוב ונעשה בדיקה של התיקים, לראות אם מישהו פספס מסמך. ברגע שבקשה תושלם הסבסוד יינתן מתחילת השנה או מהרגע שהילד נכנס למעון", נאמר בוועדה.