האינטרסים של אלמוג כהן בהקמת שדה התעופה בנבטים נחשפים | בלעדי למעריב

סגן השר אלמוג כהן נאבק להקמת שדה תעופה משלים בנבטים במקום ברמת דוד ושוקל התפטרות אם הפרויקט בנגב לא יקודם, אולם נראה שלכהן יש עוד אינטרסים מלבד יצירת מקומות עבודה בדרום

אברהם בלוך צילום: לירון מולדובן
אלמוג כהן
אלמוג כהן | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
3
גלריה
הדיון בוועדת הכלכלה על שדה התעופה בנבטים
הדיון בוועדת הכלכלה על שדה התעופה בנבטים | צילום: יח''צ

"בנגב ייבחן העם בישראל", אמר ראש הממשלה דוד בן גוריון - וכעת אומר זאת גם אלמוג כהן, תושב הדרום בעצמו. כהן לא מתכוון להסתפק בהחרמת גורמי הממשלה את הדיון על הקמת שדה התעופה ברמת דוד, בהתנגדותם להקמת שדה התעופה או בביטול הדיון. כהן ידרוש במקביל קידום כלשהו של הקמת שדה התעופה בנבטים.

מבחינת כהן, שדה התעופה ייצור בנגב 28 אלף מקומות תעסוקה איכותיים חדשים, ויחזק את הביטחון בנגב. מה שמוביל את כהן במאבק הזה, הוא זיכרון אירועי שומר החומות - כאשר בסיס חיל האוויר בנבטים היה נצור, והוא נלחם יחד עם חבריו בכדי לפלס דרך באזור. שדה תעופה אזרחי במקום ישנה את כללי המשחק, יגביר את הביטחון - ויחזק את השקט של תושבי הנגב.

עוד נקודה שמנחה את כהן היא ששדה התעופה יבלום השתלטות של בדואים על אדמות מדינה, וכי הנגב הוא המקום היחיד אליו מדינת ישראל יכולה להתפתח - כאשר מרכיב חיוני להתפתחות הוא שדה התעופה בנבטים. אגב, שדה התעופה בנבטים הוקם מלכתחילה כשדה תעופה שיועד לשמש גם כשדה אזרחי.

מעבר לכך, מי שמקדם את ההתנגדות העיקרית לשדה התעופה בנבטים הוא חיל האוויר. לפני כשלושה חודשים בכיר במינהל התכנון הגיע לפגישה חשאית עם בכירים בחיל האוויר ב"בור" בקריה. הפגישה הניבה קידום אגרסיבי של הקמת שדה התעופה ברמת דוד, לצד זניחת שדה התעופה בנבטים.

היום היה אמור להתקיים כבר דיון שני לגבי שדה התעופה בנבטים, אך הוא בוטל - ובמקומו מתקיים דיון לגבי שדה התעופה ברמת דוד. מבחינת אלמוג כהן מדובר בהתנהלות שהיא התגלמות ה"דיפ סטייט", והוא לא יהיה מוכן לאפשר לדרג הפקידותי להמשיך להתנהל בצורה הזאת.

בנוסף להכול, מה שמחזק את עמדתו של כהן, היא העובדה שתושבים מעמק יזרעאל נמצאים יחד איתו במאבק להקמת שדה התעופה בנבטים משלוש סיבות.

שדה התעופה בנבטים
שדה התעופה בנבטים | צילום: הדמיה: סטודיו הקוביה
תגיות:
אלמוג כהן
/
נבטים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף