לטענת ארדן, שר הביטחון "פועל משיקולים פוליטיים צרים, גם במחיר פגיעה בתעשייה האווירית ובביטחון הלאומי". בפוסט שפרסם כתב ארדן "בחרתי לנהוג כמבוגר האחראי ולאפשר לשרים להסכים על מועמד אחר, כדי לעצור את הנזק שנגרם לחברה על ידי שר הביטחון".
"ועדת המינויים קבעה שאני בעל כישורים מיוחדים להוביל את התעשייה האווירית וראש הממשלה בירך על המינוי", ציין. "ההזמנות לישיבה בה הייתי אמור להיבחר כבר נשלחו לחברי הדירקטוריון, ואז התחלף שר הביטחון. ישראל כ"ץ מונה ומייד פעל לטרפד את בחירתי ליו"ר, ללא שום סיבה עניינית וללא שיח מולי".
לדברי ארדן, "כל בר דעת מבין שהוא עשה זאת בעיקר מחשש שפעילותי והישגיי בתחום הביטחוני יעניקו לי יתרון עליו בעתיד". הוא הוסיף כי מאז, במשך כשנה, החברה פועלת ללא יו"ר קבוע, מצב שלטענתו גרם לנזק ממשי: "שנה בלי פיקוח ציבורי על התקדמות הפרויקטים, שנה בלי יכולת לגבש אסטרטגיה לפיתוח מערכות חיוניות.
"עוד ייחשף בעתיד הנזק שנגרם לביטחון המדינה, שאולי ניתן היה למנוע במהלך מבצע 'עם כלביא', אם טרם המבצע היה לחברה יו"ר שמציף את צרכיה. איזו הפקרות! אני אמשיך לשרת את מדינת ישראל ולפעול לחיזוקה עוד שנים רבות, כפי שפעלתי כל חיי" - כך חתם גלעד ארדן את הודעתו.
המועמדות של ארדן, שאושרה כבר בוועדת המינויים באוקטובר 2024 וזכתה לתמיכתו של אמסלם, נבלמה, כאמור, עם כניסתו של כ"ץ למשרד הביטחון. כ"ץ התנגד למינוי, והעימות בינו לבין אמסלם שדחף את המהלך הביא לשיתוק ממושך בחברה, דווקא בעיצומה של תקופה ביטחונית רגישה.
כעת, עם הודעתו הרשמית של ארדן על הסרת מועמדותו ועם ההבנות סביב מועמדותו של סילבן שלום, נראה כי אחד המשברים המתמשכים ביותר במערכת המינויים הממשלתית מתקרב לסיום. מקור המעורה בנושא אמר כי "שלום צפוי לזכות בתמיכה רחבה, והכוונה היא להביא את המינוי לאישור בקרוב, לאחר תקופה ממושכת בה תע"א פועלת ללא יו"ר וללא פיקוח אסטרטגי סדיר".