הרפורמה במוניות השירות, שהחלה ב-2018, נועדה לשלב את מוניות השירות כחלק ממערך התחבורה הציבורית, לאפשר פתיחת קווים חדשים, להעניק גמישות בהפעלה ולהכניס מפעילים נוספים תחת רגולציה של משרד התחבורה.
לפי דוח מבקר המדינה, יישום הרפורמה היה חלקי בלבד, מרבית יעדיה לא הושגו במלואם, מספר הקווים החדשים שנפתחו היה נמוך מהמתוכנן, והתרומה לשיפור הנגישות והזמינות של התחבורה הציבורית נותרה מוגבלת.
במכתבו כתב: "בהמשך לחוות הדעת שנמסרה על- ידי מנכ״ל משרד התחבורה ליו"ר ועדת הכלכלה בפברואר 2024, ובה הוצג הנזק המצטבר שנגרם לתאגידי מוניות השירות בעקבות הרפורמה בענף התחבורה הציבורית ותוכנית הרב-קו, ברצוני להעלות בפנייך את הנושא הדחוף של קביעת מנגנון פיצוי מעודכן ויעיל".
עוד ציין עפיף כי החוק לפיצוי אושר כבר בפברואר 2018, אך התקנות ליישומו הותקנו רק באוגוסט 2022, לאחר עיכוב של ארבע וחצי שנים. לדבריו, "לפי חוות הדעת שהוגשה לוועדה, עומד הנזק על סך של 9,805 ש״ח לכל זכות ציבורית בשנה אחת", וכי מאז תחילת הרפורמה הצטבר סכום פיצוי ניכר שטרם שולם.
הוא ביקש לכנס דיון דחוף בוועדה לצורך קביעת מנגנון תשלום מחייב, התקנת תקנה משלימה ומתן פתרון מיידי למימוש הפיצוי, בטענה כי העיכוב פוגע בפרנסתם ובקיומם של גורמים פעילים בענף תחבורה בסיסי ומשלים בישראל.