היא נימקה זאת כך: "מהטעם העיקרי שלפיו מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק ביותר לכיוונו של הקפאת המצב הקיים עד להכרעה השיפוטית, בשים לב לרגישות והמורכבות של סגירת תחנת שידור רדיו ציבורית או של קידום צעדים לסגירתה".
עוד כתבה: "מעבר לכך, בהינתן שהחלטת הממשלה התקבלה חרף שורת פגמים משפטיים, מהותיים ותהליכיים, שנפלו בה לעמדת היועצת המשפטית לממשלה – אשר צוינה בפני הממשלה ובהתאם לכך גם נמסר לממשלה כי מבחינה משפטית לא ניתן לקדמה במתכונתה הנוכחית – הרי שגם בהיבט של סיכויי העתירה יש מקום למתן צו ביניים כאמור".
היועצת מציינת חוות דעת קודמת של המשנים שלה נגד סגירת התחנה: חוות הדעת עמדה, בין היתר, על כך שהרכב הוועדה המייעצת שעל בסיס המלצתה גובשה הצעת ההחלטה כלל חברים בעלי זיקה פוליטית משמעותית למפלגת הליכוד, ומנגד נעדר מהרכב הוועדה, בניגוד לוועדות קודמות, גורמים בכירים ממערכת הביטחון ועיתונאים בעלי ניסיון מובהק ורלוונטי לסוגיה.
עוד עמדה חוות הדעת בהרחבה גם על הפגמים שנפלו בתשתית המקצועית והעובדתית שהוועדה התבססה עליה. במישור שיקול הדעת, עומדת חוות הדעת, בין היתר, על כך שקיים חשש ממשי לשקילת שיקולים זרים הנוגעים לאופי סיקור האקטואליה ולתכנים ושדרנים מסוימים; וכן על המשקל החסר שניתן לשיקולים בדבר חופש הביטוי והעיתונות.
לפי היועמ"שית, יש בכך גם כדי להוות פגמים הנוגעים לסבירותה של ההחלטה, שעה שגם לא נעשתה בחינה הולמת של חלופות שפגיעתן בזכויות היסוד האמורות פחותה, ובראשן – יישום המלצות ועדת זמיר, (הרמט"כל היום ואז מנכ"ל משרד הבטחון שעמד בראש ועדה לבחינת גל"צ ולא הסיק שיש לסגור את התחנה), שניתנו אך לפני שנתיים, עוד במהלך כהונתה של הממשלה הנוכחית, ואשר יישומן מצוי בעיצומו.
"לכל האמור", נכתב, "מתווסף גם העיתוי שבו מבוקש לסגור את התחנה לאחר כ-75 שנות פעילות, פחות משנה לפני המועד הקבוע בחוק לבחירות לכנסת, חודשים בודדים, לכל היותר, לפני תחילתה של מערכת הבחירות לכנסת ה-26 דבר אשר מעצים באופן חריג את הפגיעה בחופש הביטוי ובזכות הציבור לקבל מידע, באופן שמחייב זהירות מוגברת ושקילה מחמירה במיוחד.
"שיקול זה לא קיבל ביטוי בהחלטת הממשלה שהתבססה על המלצת שר הביטחון בהקשר זה. כל זאת, כשסגירת גלי צה"ל מצטרפת לשורה של פעולות המנסות לפגוע, להחליש ולשתק את השידור הציבורי בישראל".