ג'רלד קולינס, רופא מנתח ומומחה לאורולוגיה בבית החולים אלכסנדרה בצ'שייר, אנגליה, העלה טענה בראיון ל"טלגרף" ביום שישי האחרון, לגבי נוהלי מתן שתן אצל גברים. לדבריו של האורולוג הבכיר, גברים לא צריכים להטיל שתן בעמידה אלא בדרך בריאה והיגיינית יותר.

סקר שנערך בקרב יותר מ-7,000 גברים מ-13 מדינות ברחבי העולם, מצא שרובם בדרך כלל עומדים בזמן הטלת שתן. אך בנוסף, הסקר חשף כמה הבדלים תרבותיים מפתיעים למדי, כאשר 40% מהגברים מגרמניה חשפו כי הם יושבים כשהם משתינים, בהשוואה ל-10% בלבד מהגברים האמריקאים. ולפי קולינס - הגרמנים מטילים את מימם בדרך הבריאה וההיגיינית ביותר: "השתנה בישיבה זו הדרך היעילה ביותר לעשות זאת", אמר האורולוג.

אורולוג חשף כי הטלת שתן בישיבה בריאה יותר מאשר בעמידה (צילום: אינג'אימג')
אורולוג חשף כי הטלת שתן בישיבה בריאה יותר מאשר בעמידה (צילום: אינג'אימג')

הוא הסביר כי השרירים באגן ובעמוד השדרה רפויים לחלוטין בזמן תנוחת הישיבה, מה שמקל על השלמת תהליך מתן השתן. בנוסף, הוא אמר כי לגברים מבוגרים אף מומלץ להשתין בישיבה, בהתחשב בעובדה שהגדלה שפירה של הערמונית הופכת נפוצה יותר ויותר בגיל מתקדם. המצב - המשפיע על 80% מהגברים מגיל 80 ומעלה - מתרחש כאשר בלוטת הערמונית והרקמות הסובבות מתרחבות וחוסמות את השופכה.

האורולוג אף המליץ לגברים להשתין בישיבה (צילום: אינג'אימג')
האורולוג אף המליץ לגברים להשתין בישיבה (צילום: אינג'אימג')

סקר של YouGov מצא כי גברים מבוגרים בדרך כלל נרתעים מהרעיון של מתן שתן בישיבה, וזאת לעומת גברים צעירים יותר - אולי בשל הרעיון שהשתנה בעמידה הינה גברית יותר. לצורך הדוגמה, דווח כי 35% מהגברים האמריקאים מעל גיל 55, אמרו כי הם "לעולם" לא יטילו שתן בישיבה, וזאת בהשוואה ל-21% בלבד מבני 18 עד 24.