תינוק בן שנתיים מצפון קוריאה, נידון למאסר עולם, וזאת לאחר שהוריו של הפעוט נתפסו עם תנ"ך. כל משפחתו של הקטין האלמוני נכלאה גם היא תחת משטרו של הדיקטטור קים ג'ונג און, כך דיווח דו"ח בינלאומי לחופש הדת של משרד החוץ האמריקאי.

זו לא הפעם הראשונה שאזרחים דתיים נרדפים במדינה - אישה נוצרייה ונכדה הוצאו להורג על ידי כיתת יורים בגלל אמונתם עוד בשנת 2011. אחרים עברו עינויים שכללו קשירה של ידיהם מאחורי גבם בעוד שרגליהם נקשרו זו לזו תוך שנתלו מהתקרה במשך ימים שלמים. אחרים עונו בשיטות אחרות כמו מניעת שינה, כשאישה אחת ששהתה במאסר בבידוד אולצה להתאבד בשנת 2020, לאחר שהסוהרים סירבו להניח לה לישון.

צפון קוריאה (צילום: KCNA via REUTERS)
צפון קוריאה (צילום: KCNA via REUTERS)

בנוסף, חבר במפלגת השלטון שהתברר כי היה בבעלותו תנ"ך, הוצא להורג מול קהל של 3,000 אזרחים. על פי ההערכות, כ-70,000 נוצרים - מתוך 400,000 שנתפסו - הושלכו לכלא בגלל אמונתם מאז עלייתו של קים ג'ונג און לשלטון. החוקה של צפון קוריאה טוענת להבטיח לאזרחיה "חופש דת", כשלמדינה כמה כנסיות בפיונגיאנג, בירת האומה, שלטענתה "היא ההוכחה לקבלתה של האמונה הנוצרית".

גבר אנונימי מאילינוי, ארה"ב, שביקר במדינה, סיפר ל-Pen News: "הייתי בכנסייה הפרוטסטנטית צ'ילגול בפיונגיאנג. היא אכן אמיתית אבל כמו הרבה דברים אחרים בצפון קוריאה, היא עשויה להיות 'הצגה' עבור התיירים המגיעים למדינה. בנוסף, לא זכור לי שראיתי ילדים או צעירים בסביבת הכנסייה , אלא רק גברים מעל גיל 65 ונשים מעל גיל 40". ממצא זה נתמך בדו"ח, לפיו הורים רבים מצפון קוריאה מסתירים את דתם מילדיהם כדי להגן על עצמם מעונשים כבדים.

קים ג'ונג און (צילום: KCNA via REUTERS)
קים ג'ונג און (צילום: KCNA via REUTERS)

לא רק נוצרים נענשים על אמונתם. אלו שנמצאו מתעסקים בשמאניזם - תחום הנוגע בעל טבעי - מהווים למעשה את רוב הרדיפה במדינה, ועונשם נע בין שישה חודשים לשלוש שנים במחנות עבודה בכפייה או ב"מוסד לחינוך מחדש". ההערכה היא, כי משפחתו של ג'ונג און דורשת מאזרחי צפון קוריאה "לסגוד להם ולאידיאולוגיה שלהם" וזו הסיבה לעונשים המחרידים לבעלי הדתות.