חואן פדרו פרנקו ממקסיקו, שבר שיא עולמי כ"האיש השמן בעולם" בשנת 2016 כשמשקלו המקסימלי הגיע ל-590 ק"ג - מה שלא איפשר לו לקום מהמיטה וכדי להזיז אותו נדרשו שמונה אנשים לפחות. בנוסף, מכיוון שאין לו אפשרות להגיע לשירותים, הוא נאלץ להיעזר בחיתולים למבוגרים.

לפי הפרסומים בעיתון הבריטי "The Mirror", פרנקו הצליח לאחרונה להשיל 260 ק"ג ממשקלו, ועמד על משקל של 330 ק"ג לאחר שכמעט איבד את חייו עקב העלייה המשמעותית במשקל הגוף.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בעיותיו של המחזיק בשיא העולמי בעל עודף המשקל החלו בילדותו, כאשר שקל למעלה מ-63 ק"ג כשהיה בן שש בלבד. מאבקיו כנער החמירו את המצב, ועד גיל 17 הוא שקל יותר מ-225 ק"ג ונותר מרותק למיטה. פרנקו שבר את השיא העולמי כשהיה בן 32, ובראיון לספר השיאים של גינס הוא אמר אז: "הגוף שלי הולך בדרך משלו ואין לי שליטה על כך".

הוא ציין כי ניסה אין ספור דיאטות שונות אך שום דבר לא עזר, עד שהתייאש. לאחר פנייה לעזרה, מומחה להשמנה ממקסיקו הסכים לנתח את פרנקו והמחזיק בשיא עזב את מיטתו בפעם הראשונה להליך ששינה את חייו. מאז שאושפז בבית החולים, הוא אובחן עם סכרת מסוג 2, תת פעילות של בלוטת התריס והיפרתירואידיזם, לחץ דם גבוה מאוד ונוזלים בריאות.

עד 2017 הוא הספיק להשיל 165 ק"ג ממשקלו וזה הספיק כדי לאפשר לו לעבור ניתוח לקיצור קיבה. לאחר הפרוצדורה, המשיך פרנקו בעבודה הקשה וחי לפי תפריט מסודר, ביצע פעילות גופנית, מה שהוביל לירידה משמעותית של 330 ק"ג ממשקלו והוא הצליח להתנייד באמצעות רגליו בתחילת 2019.

למרבה הצער, בשנת 2020 חייו האישיים של האיש ספגו מכה קשה - הוא איבד את אביו שלקה בהתקף לב וכשלושה חודשים לאחר מכן, אימו נפטרה כשחלתה בנגיף הקורונה. אבל בן ה-32 התעקש שזה לא מה שיעצור אותו מלהשיג לעצמו עתיד בריא יותר. בראיון ל-"The Mirror", הוא אמר: "זה מה שאימא שלי - ששקלה במותה 158 ק"ג - רצתה שאעשה ואני אמשיך להילחם על זה".