לאחר ההודעה על פיצוץ הצוללת "טיטאן", נמשכים הדיונים על הסיבות שגרמו לאסון שגבה את חייהם של חמישה בני אדם. התקרית המזעזעת העסיקה מיליוני בני אדם מסביב לעולם, ומומחים רבים מעולם הגילוי הימי העלו השערות לגבי אמצעי הבטיחות שלא ננקטו בפעילות מסוג זה.

סרטון וידאו מתוכנית הטלוויזיה Mythbusters - אשר חוקר את השפעת הלחץ הקיצוני על גוף האדם במעמקי הים - הופץ ברחבי הרשתות החברתיות ביממה האחרונה לאחר שמשמר החופים האמריקני אישר כי החמצן בצוללת "טיטאן" אזל. הקליפ, שנלקח מתוך פרק 19 של עונה 7, הציג את הקטע שהוקדש לחקירה - האם המיתוסים הנפוצים בנושא אכן נכונים. מסתבר ששימוש בחליפת לחץ ישנה בזמן צלילה בעומק הים עלולה לגרום לכשל באספקת האוויר, ובכך לשחרור מהיר המוביל למוות מידי ומחריד.

האגדה טוענת כי השינוי המהיר בלחץ יהיה כה גדול עד שגופו של האדם "יידחס" לתוך הקסדה. החקירה הובילה לניסוי בעזרת בובה דמוי אדם לבושה בחליפת צלילה שהוצבה בעומק של כ-90 מטרים באוקיינוס. לאחר מכן, צוות החוקרים סגר את צינור אספקת האוויר ששימש למניעת הלחץ בחליפה וצפה כיצד שלב אחר שלב, "איבריה הפנימיים ותכולתה של הבובה החלו להידחס כלפי מעלה לכיוון ראשה, עד שהתפרצו לתוך הקסדה", לפי ניוזוויק.

ראוי לציין שהסרטון שהפך לוויראלי וצבר למעלה מ-710 אלף צפיות - אישר את מה שהיה נחשב לאגדה. דו"ח שפורסם על ידי ארגון "הוקינס" המתמחה בניתוח לרפואה משפטית, קבע כי הקריסה הפנימית נגרמת כתוצאה מהלחץ שמופעל מבחוץ.

הצוללת טיטאן (צילום: רויטרס)
הצוללת טיטאן (צילום: רויטרס)

באשר ל"טיטאן", נמסר כי "Oceangate"- החברה שהפעילה את הצוללת - ספגה ביקורת קשה על התכנון והבדיקות, וכי התעלמה מהקונצנזוס המדעי וההנדסי. הצוללת שנעלמה יצאה למסע בן שעתיים בבוקר יום ראשון שעבר, אך הקשר עימה אבד לאחר כשעה ו-45 דקות.