ארבעה מתוך עשרה אמריקאים לא מאמינים שישיגו עצמאות כלכלית בחמש השנים הקרובות, כך קבע סקר חדש. בנוסף, 42% מהמשתתפים חוו מכשולים פיננסיים משמעותיים בשלוש השנים האחרונות.

הסקר שנערך בקרב 2,000 אמריקאים, מצא כי העלייה ביוקר המחייה (68%) היא הסיבה העיקרית לקשיים הכלכליים. סיבות אחרות שנמצאו היו הוצאות רפואיות בלתי צפויות (59%), קיצוץ בשכר (53%) ואובדן עבודה (49%) - כאשר רבים מהם גם סוחבים על גבם חוב אישי או הלוואה (41%). אך לא הכל אבוד, מאחר ותשעה מתוך עשרה החווים קשיים כלכליים החלו במסעם להחלמה פיננסית.

כך נוכל לייצב את המצב הפיננסי שלנו (צילום: אינגאימג')
כך נוכל לייצב את המצב הפיננסי שלנו (צילום: אינגאימג')

הסקר שנערך על ידי OnePoll מטעם Prosper Marketplace, מצא כי הדרך היעילה ביותר להתאוששות היא פשוט להיצמד לתקציב (72%), ולאחריה הבטחת תעסוקה או חיפוש מקורות הכנסה משלימים (56%). כ-56% מהמשתתפים אמרו כי הם יישמו אסטרטגיות ניהול חובות ותכניות תשלום כדי להשיב לעצמם את היציבות הפיננסית. יותר ממחצית מהנשאלים (51%) הציבו לעצמם מטרה - חיים ללא חובות - כחלק מהתכנית ארוכת הטווח שלהם.

כך תשיבו לעצמכם את היציבות הפיננסית (צילום: FREEPIK)
כך תשיבו לעצמכם את היציבות הפיננסית (צילום: FREEPIK)

נמצא כי שלושת האסטרטגיות המובילות לשיפור השליטה הפיננסית הן:

- מתן עדיפות לחיסכון והקמת קרן השתלמות

- קביעת יעדים פיננסיים וגיבוש תכניות להשגתן

- יצירת תקציב ועמידה בו

לתכניות ארוכות טווח, ארבעה מתוך עשרה נשאלים הביעו רצון לרכוש בית או נכס, להקים קרן השתלמות ולחסוך לפנסיה. בנוסף, 49% מהמשתתפים בחרו להשקיע במניות, אגרות חוב או בקרנות נאמנות, בעוד ש-42% בחנו אפשרויות השקעה אלטרנטיביות כמו נאמנות להשקעות בנדל"ן.